TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 10:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 13:41 
Troleibuzele utilitare ex sovietice au început să fie folosite încă din anii 1930. La uzinele din Iaroslavl, IaMZ (Ярославский Моторный Завод), unde s-au construit în acei ani tipurile IaTB-1, IaTB-2, IaTB-3 (troleibuz cu etaj ce a circulat numai la Moscova), IaTB-4, au fost realizate troleibuzele-camion TG-1, pe baza lui IaTB-1 şi troleibuzele-camion IaTB-4. În ultima fotografie este un troleibuz IaTB-4, transformat în utilitar la Odessa.
    Foto: viktor cheprasov.webservis.ru


Attachments:
utilitar ТГ-1_a.jpg
utilitar ТГ-1_a.jpg [ 26.59 KiB | Viewed 7799 times ]
utilitar ТГ-1_b.jpg
utilitar ТГ-1_b.jpg [ 44.29 KiB | Viewed 7799 times ]
utilitar ТГ-1_c.jpg
utilitar ТГ-1_c.jpg [ 104.12 KiB | Viewed 7799 times ]
utilitar ЯТБ-4_a.jpg
utilitar ЯТБ-4_a.jpg [ 114.85 KiB | Viewed 7799 times ]
utilitar ЯТБ-4_transformat Одесса.jpg
utilitar ЯТБ-4_transformat Одесса.jpg [ 51.65 KiB | Viewed 7800 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 14:22 
Uzinele ZiU (Завод им. Урицкого), cunoscute azi sub numele TrolZa (ТролЗа) din oraşul Engels, care au preluat, în anii 1950, producţia cunoscutelor troleibuze MTB-82 şi au produs, de asemenea, tipurile de referinţă ZiU-9 (682) şi ZiU-10 (683), au construit în anul 1957 troleibuzul-camion TBU-3, pe baza troleibuzului MTB-82D.
    Foto: viktor cheprasov.webservis.ru


Attachments:
utilitar ТБУ-3_а.jpg
utilitar ТБУ-3_а.jpg [ 135.69 KiB | Viewed 7796 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 14:51 
Uzinele SVARZ (Сокольнический Вагоноремонтно-строительный Завод) de lângă Moscova, aparţinând MOSGORTRANS, au început în anul 1963 producţia troleibuzelor-furgon TG-3, modernizate apoi sub denumirea TG-3M şi a troleibuzelor-camion TG-4. Au fost proiecte noi, neavând la bază troleibuze existente.
    Foto: viktor cheprasov.webservis.ru; transphoto.ru.


Attachments:
utilitar ТГ-3_a.jpg
utilitar ТГ-3_a.jpg [ 53.56 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3_b.jpg
utilitar ТГ-3_b.jpg [ 38.68 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3_c.jpg
utilitar ТГ-3_c.jpg [ 63.05 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3_d.jpg
utilitar ТГ-3_d.jpg [ 15.89 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3_e.jpg
utilitar ТГ-3_e.jpg [ 77.93 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3_f.jpg
utilitar ТГ-3_f.jpg [ 102.87 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_a.jpg
utilitar ТГ-3М_a.jpg [ 112.28 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_b.jpg
utilitar ТГ-3М_b.jpg [ 77.57 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_c.jpg
utilitar ТГ-3М_c.jpg [ 81.11 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_d.jpg
utilitar ТГ-3М_d.jpg [ 63.3 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_e.jpg
utilitar ТГ-3М_e.jpg [ 72.64 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_f.jpg
utilitar ТГ-3М_f.jpg [ 106.48 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-3М_g.jpg
utilitar ТГ-3М_g.jpg [ 103.7 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-4_a.jpg
utilitar ТГ-4_a.jpg [ 71.29 KiB | Viewed 7791 times ]
utilitar ТГ-4_b.jpg
utilitar ТГ-4_b.jpg [ 97.18 KiB | Viewed 7792 times ]
utilitar ТГ-4_c.jpg
utilitar ТГ-4_c.jpg [ 98.75 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-4_d.jpg
utilitar ТГ-4_d.jpg [ 89.47 KiB | Viewed 7790 times ]
utilitar ТГ-4_e.jpg
utilitar ТГ-4_e.jpg [ 78.91 KiB | Viewed 7791 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 21:18 
La Kiev, în cadrul uzinelor KZET (Киевский Завод Электротрансорта), începe, în cursul anului 1965, producţia de serie a troleibuzelor utilitare tip KTG. În decursul anilor, au fost construite peste 700 de unităţi, în diverse variante, ce au circulat, iar unele dintre ele mai circulă şi astăzi, în circa 80 de oraşe din ţările ce au făcut parte din spaţiul ex sovietic. De asemenea, au fost exemplare importate în Bulgaria şi Polonia.
    Troleibuzul-furgon KTG-1 şi troleibuzul-furgon KTG-1A, au aceleaşi caracteristici tehnice, dar se deosebesc prin construcţia şi dispunerea uşilor. Gabarit: lungime 9660mm, lăţime 2500mm, înălţime caroserie 3165mm, înălţime totală 3590mm. Ampatament 4430mm. Dimensiuni utile interioare: lungime 7150mm, lăţime 2400mm, suprafaţă 17,1mp, volum 34mc.
Troleibuzul-camion KTG-2 are aceleaşi dimensiuni de gabarit. Dimensiunile utile interioare ale benei camionului sunt: lungime 7120mm, lăţime 2450mm, suprafaţa benei 17,44mp.
    Troleibuzul-platformă KTG-2L este destinat transportului materialelor agabaritice (ca lungime: stâlpi, şine de tramvai, longrine de beton). Are montat în dreptul axei din spate un dispozitv tip peridoc şi are ataşată o remorcă-peridoc pe două axe. Lungimea maximă admisă a ansamblului este de 26 metri.
Foto: viktor cheprasov.webservis.ru; eltransport.in.ua; transphoto.ru.


Attachments:
utilitar КТГ-1_a.JPG
utilitar КТГ-1_a.JPG [ 63.52 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1_b.jpg
utilitar КТГ-1_b.jpg [ 45.66 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1_c.JPG
utilitar КТГ-1_c.JPG [ 74.79 KiB | Viewed 7763 times ]
utilitar КТГ-1_d.JPG
utilitar КТГ-1_d.JPG [ 90.36 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1_e.JPG
utilitar КТГ-1_e.JPG [ 84.11 KiB | Viewed 7763 times ]
utilitar КТГ-1_f.JPG
utilitar КТГ-1_f.JPG [ 85.05 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1_g.JPG
utilitar КТГ-1_g.JPG [ 92.75 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1А_a.JPG
utilitar КТГ-1А_a.JPG [ 80.04 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1А_b.jpg
utilitar КТГ-1А_b.jpg [ 100.66 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-1А_c.JPG
utilitar КТГ-1А_c.JPG [ 88.49 KiB | Viewed 7763 times ]
utilitar КТГ-2_a.JPG
utilitar КТГ-2_a.JPG [ 65.07 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-2_b.jpg
utilitar КТГ-2_b.jpg [ 47.16 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-2_c.jpg
utilitar КТГ-2_c.jpg [ 102.25 KiB | Viewed 7763 times ]
utilitar КТГ-2_d.jpg
utilitar КТГ-2_d.jpg [ 106.93 KiB | Viewed 7763 times ]
utilitar КТГ-2_e.JPG
utilitar КТГ-2_e.JPG [ 53.48 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-2_f.JPG
utilitar КТГ-2_f.JPG [ 86.83 KiB | Viewed 7762 times ]
utilitar КТГ-2Л_a.JPG
utilitar КТГ-2Л_a.JPG [ 65.56 KiB | Viewed 7762 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 22:01 
Troleibuzul-atelier KTG-4 are dimensiuni de gabarit: lungime 9660mm, lăţime 2500mm, înălţime caroserie 3165mm, înălţime totală 3590mm. Ampatament 4430mm. Compartimentul de lucru are dimensiunile interioare: lungime 7150mm, lăţime 2400mm, suprafaţă 17,1mp. Este echipat cu utilaje de reparaţii, compresor auxiliar de aer comprimat, rezervoare de apă, unul de 50 litri, două de câte 10 litri. De asemenea este dotat cu prize de curent alternativ de 220V şi prize de curent continuu de 24V. Este echipat cu baterie de acumulatori care îi permite deplasarea autonomă pe circa 3 Km.
    Troleibuzul-atelier KTG-5 are aceleaşi dimensiuni de gabarit şi acelaşi ampatament. Deosebirea constă la interior, acesta fiind conceput cu două compartimente separate de un perete, unul pentru echipa de muncitori şi unul pentru atelierul de lucru. Primul salon are dimensiunile utile interioare: lungime 1450mm, lăţime 2400mm, suprafaţă 3,3mp. Al doilea salon, de lucru, are dimensiunile utile interioare: lungime 5700mm, lăţime 2400mm, suprafaţă 13,7mp. Este echipat cu bancuri de lucru, instalaţie electrică auxiliară. De asemenea, este echipat cu baterie de acumulatori care îi permite deplasarea autonomă pe circa 3 Km.
Foto: viktor cheprasov.webservis.ru; eltransport.in.ua; transphoto.ru


Attachments:
utilitar КТГ-4_a.JPG
utilitar КТГ-4_a.JPG [ 58.32 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-4_b.jpg
utilitar КТГ-4_b.jpg [ 54.5 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-4_c.jpg
utilitar КТГ-4_c.jpg [ 99.77 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-4_d.JPG
utilitar КТГ-4_d.JPG [ 48.6 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-4_e.jpg
utilitar КТГ-4_e.jpg [ 123.62 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-5_a.JPG
utilitar КТГ-5_a.JPG [ 54.92 KiB | Viewed 7757 times ]
utilitar КТГ-5_b.jpg
utilitar КТГ-5_b.jpg [ 50.55 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-5_c.jpg
utilitar КТГ-5_c.jpg [ 77.38 KiB | Viewed 7756 times ]
utilitar КТГ-5_d.jpg
utilitar КТГ-5_d.jpg [ 66.71 KiB | Viewed 7756 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 23:04 
Troleibuzul-cisternă KTG-6, are dimensiuni de gabarit: lungime 9230mm, lăţime 2500mm, înălţime caroserie 3165mm, înălţime totală 3590mm. Ampatament 4430mm. Este echipat cu unul sau două rezervoare pentru apă, cu o capacitate de 8000 litri sau 2 X 4000 litri. Este dotat cu pompă de apă tip 4K-6. Este folosit la stropirea străzilor.
    Troleibuzul-furgon refrigerator KTG-8, are dimensiuni de gabarit: lungime 9090mm, lăţime 2500mm, înălţime caroserie 3165mm, înălţime totală 3590mm. Ampatament 4000mm. Compartimentul refrigerator are dimensiunile interioare: lungime 5700mm, lăţime 2260mm, înălţime 1825mm, volum util 23,6mc. Este echipat cu agregat frigorific tip AR-4, care îi asigură o temperatură interioară de +4 grade C, la o temperatură exterioară de +30 grade C.
Troleibuzul-basculant KTG-9, are dimensiuni de gabarit: lungime 8270mm, lăţime 2500mm, înălţime caroserie 3165mm, înălţime totală 3590mm. Platforma basculantă are dimensiuni utile: lungime 3920mm, lăţime 2340mm, volum 6mc şi un unghi maxim de înclinare de 55 grade.
    Foto: eltransport.in.ua; transphoto.ru


Attachments:
utilitar КТГ-6_a.JPG
utilitar КТГ-6_a.JPG [ 44.44 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-6_b.jpg
utilitar КТГ-6_b.jpg [ 45.93 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-6_c.jpg
utilitar КТГ-6_c.jpg [ 81.03 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-6_d.JPG
utilitar КТГ-6_d.JPG [ 72.13 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-6_e.jpg
utilitar КТГ-6_e.jpg [ 126.68 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-8_a.JPG
utilitar КТГ-8_a.JPG [ 65.5 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-8_b.jpg
utilitar КТГ-8_b.jpg [ 53.37 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-9_a.JPG
utilitar КТГ-9_a.JPG [ 57.92 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-9_b.jpg
utilitar КТГ-9_b.jpg [ 59.66 KiB | Viewed 7748 times ]
utilitar КТГ-9_c.JPG
utilitar КТГ-9_c.JPG [ 64.54 KiB | Viewed 7749 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 23:14 
Troleibuzul-tractor cu şa este destinat tractării semiremorcilor. Are dimensiuni de gabarit: lungime 7320mm, lăţime 2500mm, înălţime caroserie 3165mm, înălţime totală 3590mm. Ampatament 4000mm. Şaua de prindere a semiremorcii este poziţionată la o înălţime de 1435mm faţă de sol, iar axul de prindere a pivotului semiremocii este poziţionat la 150mm înaintea axei din spate a troleibuzului.
    Foto: eltransport.in.ua.


Attachments:
utilitar КТГ-7_a.JPG
utilitar КТГ-7_a.JPG [ 42.29 KiB | Viewed 7745 times ]
utilitar КТГ-7_b.jpg
utilitar КТГ-7_b.jpg [ 44.4 KiB | Viewed 7745 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2011 12:44 
Aceeaşi uzină din Kiev, KZET (Киевский Завод Электротранспорта), realizează două experimente interesante. Un autotractor cu şa KAZ-608A, construit iniţial de KAZ (Кутаиский Автомобильный Завод), din oraşul Kutaisi (din Georgia de astăzi), este convertit în troleibuz. Acestuia i se demontează motorul termic (şi cutia de viteze...ştiţi unii dintre voi ce vreau să spun) şi este echipat cu motor de tracţiune electric. Alte date despre cum a fost folosit nu există, din păcate. În prima fotografie, autotractorul original, în următoarele două, autotractorul convertit în troleibuz.
    Al doilea experiment. Unui autocamion pe 3 osii în formula 6X4 de tipul KrAZ-275B, construit iniţial de uzinele KrAZ (Кременчугский Автомобильныий Завод), din oraşul Kremenciug (din Ukraina de astăzi), i se montează unul sau două electromotoare de tracţiune, nu se specifică, dar presupun că două, câte unul pentru fiecare osie motoare (2 şi 3). Motorul termic rămâne la locul lui, autocamionul devenind astfel în sistem dual. A fost folosit ca maşină de intervenţii pe ruta de troleibuz interurbană din Crimeea, între oraşele Simferopol, Aluşta şi Ialta. Conform datelor existente, a avut denumirea KZET-DTU-10. În a patra fotografie, autocamionul original, în următoarele, autocamionul devenit în sistem dual.
Sursă: denisovets.narod.ru; eltransport.in.ua; transphoto.ru.


Attachments:
autotractor 4X2 КАЗ-608А.jpg
autotractor 4X2 КАЗ-608А.jpg [ 39.17 KiB | Viewed 7705 times ]
troleibuz КЗЕТ-КОЛХИДА-КАЗ-608А (Киев)_a.jpg
troleibuz КЗЕТ-КОЛХИДА-КАЗ-608А (Киев)_a.jpg [ 65.76 KiB | Viewed 7705 times ]
troleibuz КЗЕТ-КОЛХИДА-КАЗ-608А (Киев)_b.jpg
troleibuz КЗЕТ-КОЛХИДА-КАЗ-608А (Киев)_b.jpg [ 106.24 KiB | Viewed 7706 times ]
autocamion 6X4 КрАЗ-257Б.jpg
autocamion 6X4 КрАЗ-257Б.jpg [ 44.23 KiB | Viewed 7705 times ]
dual КЗЕТ-ДТУ-10-КрАЗ-275Б (Симферополь)_b.jpg
dual КЗЕТ-ДТУ-10-КрАЗ-275Б (Симферополь)_b.jpg [ 64.99 KiB | Viewed 7705 times ]
dual КЗЕТ-ДТУ-10-КрАЗ-275Б (Симферополь)_c.jpg
dual КЗЕТ-ДТУ-10-КрАЗ-275Б (Симферополь)_c.jpg [ 57.34 KiB | Viewed 7705 times ]
dual КЗЭТ-ДТУ-10-КрАЗ-257Б (Симферополь)_a.jpg
dual КЗЭТ-ДТУ-10-КрАЗ-257Б (Симферополь)_a.jpg [ 79.26 KiB | Viewed 7705 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2011 13:06 
Troleibuzele utilitare de tipul KTG-1 şi KTG-2, au suferit, în timp, şi unele modificări sau reamanajări. Unele au fost transformate şi echipate ca laboratoare mobile pentru controlul reţelei de alimentare aeriene, altele au fost amenajate şi echipate cu platforme ridicătoare pentru intervenţii la reţeaua de alimentare aeriană. Câteva exemple, în fotografiile următoare.
    Foto: transphoto.ru


Attachments:
1-202.1.jpg
1-202.1.jpg [ 119.8 KiB | Viewed 7695 times ]
1-202.2.jpg
1-202.2.jpg [ 128.33 KiB | Viewed 7695 times ]
1-202.3.jpg
1-202.3.jpg [ 64.47 KiB | Viewed 7696 times ]
1-602.1.jpg
1-602.1.jpg [ 65.37 KiB | Viewed 7695 times ]
1-602.2.jpg
1-602.2.jpg [ 83.39 KiB | Viewed 7695 times ]
1-602.3.jpg
1-602.3.jpg [ 37.28 KiB | Viewed 7695 times ]
1-753.1.jpg
1-753.1.jpg [ 118.1 KiB | Viewed 7695 times ]
1-753.2.jpg
1-753.2.jpg [ 87.05 KiB | Viewed 7696 times ]
1-753.3.jpg
1-753.3.jpg [ 84.49 KiB | Viewed 7695 times ]
2-10.1.jpg
2-10.1.jpg [ 84.39 KiB | Viewed 7695 times ]
2-10.2.jpg
2-10.2.jpg [ 66.65 KiB | Viewed 7694 times ]
2-10.3.jpg
2-10.3.jpg [ 84.64 KiB | Viewed 7695 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2011 13:45 
Troleibuzele solo de tipul ZiU-9 (denumirea iniţială), ZiU-682 (denumirea actuală), construite de uzinele ZiU (Завода им. Урицкого), cunoscute astăzi sub denumirea de TrolZa (ТролЗа), din oraşul Engels, au cunoscut şi, unele dintre ele, diferite transformări pe plan local. Cele mai multe au căpătat destinaţia de troleibuze de şcoală, altele au fost echipate cu diverse laboratoare de intervenţii la reţeaua aeriană. Câteva exemple, în fotografiile următoare.
    Foto: transphoto.ru.


Attachments:
0206.1.jpg
0206.1.jpg [ 91.93 KiB | Viewed 7687 times ]
0206.2.jpg
0206.2.jpg [ 81.26 KiB | Viewed 7688 times ]
0802.1.jpg
0802.1.jpg [ 94.77 KiB | Viewed 7687 times ]
0802.2.jpg
0802.2.jpg [ 89.11 KiB | Viewed 7687 times ]
2798.1.jpg
2798.1.jpg [ 90.88 KiB | Viewed 7688 times ]
2798.2.jpg
2798.2.jpg [ 81.03 KiB | Viewed 7687 times ]
4803.1.jpg
4803.1.jpg [ 106.77 KiB | Viewed 7688 times ]
4803.2.jpg
4803.2.jpg [ 122.63 KiB | Viewed 7687 times ]
4.1.jpg
4.1.jpg [ 128.34 KiB | Viewed 7688 times ]
4.2.jpg
4.2.jpg [ 139.44 KiB | Viewed 7687 times ]
5285.1.jpg
5285.1.jpg [ 89 KiB | Viewed 7687 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2011 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
[youtube]XhxfWoEVhEQ[/youtube]

[youtube]OHtzx358FnY[/youtube]

[youtube]DvvNlThn0Is[/youtube]

[youtube]juNiLdajPrI[/youtube]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group