Brassovia wrote:
Inca o intrebare, cu voia dvs., ar fi daca ati auzit vreodata de testarea la ITB a unui troleibuz scurt DAC-Romania 109E (probabil similar cu prototipul unicat Roman 109 UD), in perioada 1974-75... Este mentionat in celebra lista a unui mare pasionat de istoria ITB - o lista deosebit de valoroasa, dar care, ca orice opera de ample dimensiuni, mai are si erori, eu sesizand unele in ce priveste livrarea troleibuzelor DAC din anii 80.
Da, l-am şi văzut şi în incinta fabricii şi în teste pe stradă. A fost un unicat, propietate a fabricii AUTOBUZUL, nu a fost al ITB-ului. Testele se făceau fără pasageri. Pe fişa tehnică oficială a fabricii scria, "Troleibuz urban de medie capacitate DAC 109E, derivat din licenţa MAN".
Autobuzele au fost în număr de două, unul cu două uşi, celălalt cu trei uşi. De asemenea şi pe fişa tehnică oficială a fabricii scria "Autobuz urban de medie capacitate DAC 109U, derivat din licenţa MAN".