bucsan wrote:
Captatorii, montaţi, din construcţie, pe vehiculul semiremorcă sunt mutaţi şi montaţi pe o consolă sudată pe acoperişul vehiculului motor, poziţionându-i astfel, deasupra burdufului articulaţiei.
Rostul acestei modificări nu l-am înţeles pe deplin, poate doar să nu mai existe cablurile de alimentare de 750 V ce treceau pe deasupra burdufului.
radu wrote:
Riscand sa-mi dau cu parerea, cred ca s-a incercat montarea captatorilor pe baza troleibuzului datorita faptului ca remorca intra intr-un balans foarte mare pe hartoapele socialiste.
Ambele motive par plauzibile, luate individual, atat evitarea traversarii articulatiei cu cabluri electrice de putere si/sau diminuarea oscilatiilor captatorilor, mai mari pe remorca si mai reduse in zona articulatiei.
Ce nu inteleg eu insa e de ce au pus captatorii "in consola", nu era mai simplu sa ii monteze direct in zona terminala a plafonului "tractorului"?!? De ce anume sa creeze o consola pe care, la o adica, o banuiesc a fi fost si destul de ridicata fata de nivelul plafonului, pentru a compensa eventuale oscilatii verticale ale articulatiei... Mai facusera ceva teste cu acele TV21 despre care s-a povestit, presupun ca daca rezultatele erau atat de minunate, le adoptau de la inceput pe seria de DAC 117E... sau poate testau vreo piata externa unde reglementarile ar fi impus montarea captatorilor pe "tractor" si a rezultat o asa "ciudatenie" de montaj?!?