TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 23:35

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Troleibuze IKARUS 415 T
PostPosted: Mon 05 Dec 2016 11:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Despre cele livrate la Bucuresti (Ikarus 415.80) s-a vorbit la topicul destinat lor.

In imagine, un prototip (Ikarus 415.83) destinat capitalei Rusiei, Moscova. Nu a facut multi purici acolo. S-a reintors in Ungaria, unde a fost transformat in autobuz.

Foto: transphoto.ru

Foto 1, 2, 5, 6 in Székesfehérvár; 3, 4 in Moscova.


Attachments:
Ikarus 415 Moscova.jpg
Ikarus 415 Moscova.jpg [ 241.75 KiB | Viewed 4966 times ]
Ikarus 415.83 Moscova.jpg
Ikarus 415.83 Moscova.jpg [ 311.23 KiB | Viewed 4966 times ]
Ikarus 415 Moscova 1.jpg
Ikarus 415 Moscova 1.jpg [ 302.47 KiB | Viewed 4966 times ]
Ikarus 415.83 Moscova 2.jpg
Ikarus 415.83 Moscova 2.jpg [ 266.8 KiB | Viewed 4966 times ]
Ikarus 415.83 T.jpg
Ikarus 415.83 T.jpg [ 265.68 KiB | Viewed 4902 times ]
Ikarus 415.83 T a.jpg
Ikarus 415.83 T a.jpg [ 268.49 KiB | Viewed 4902 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Dec 2016 11:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Anterior, un alt prototip (Ikarus 415.T1), a fost prezentat in cateva orase europene, ajungand in cele din urma in Tallinn.

Foto 1,2 in Moscova; 3 in Bratislava; 4 in Tallinn.


Attachments:
Ikarus 415.T1 Moscova.jpg
Ikarus 415.T1 Moscova.jpg [ 318.25 KiB | Viewed 4965 times ]
Ikarus 415.T1 Moscova 1.jpg
Ikarus 415.T1 Moscova 1.jpg [ 330.36 KiB | Viewed 4965 times ]
Ikarus 415.T1 Bratislava.jpg
Ikarus 415.T1 Bratislava.jpg [ 205.57 KiB | Viewed 4965 times ]
Tallinn 309.jpg
Tallinn 309.jpg [ 354.21 KiB | Viewed 4965 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Dec 2016 18:09 
Silviu wrote:
Anterior, un alt prototip (Ikarus 415.T1), a fost prezentat in câteva orase europene.
    1992
      Acest prototip, IKARUS 415T.1 GANZ ANSALDO, a fost construit în anul 1992 şi a rămas un unicat, nefiind construit în serie.
        A fost echipat cu electromotor de tracţiune GANZ TK 110K, având 196 kW, tensiune de alimentare 600 V. A fost dotat cu echipament electric GANZ ANSALDO şi cu electronică KIEPE.
          Masa netă 10630 kg, masa totală rulantă 16890 kg.
            În cursul anului 1992 fost prezentat şi testat la Budapesta; foto 1,2 şi 3.
              În acelaşi an a fost prezentat la o expoziţie ce a avut loc la Berlin; foto 4.
                Tot în anul 1992 este prezentat şi testat la Atena; foto 5 şi 6.
                  Începând din anul 1994 şi până în anul 1998 va circula, mai întâi în probe, apoi cu pasageri, la operatorul DKV din Debrecen; foto 7 şi 8.
                    În cursul anului 1998 este prezentat la Moscova, fiind expus la ''EKSPOŢENTR''; foto 1 şi 2 din postarea lui Silviu.
                      În cursul aceluiaşi an este prezentat şi testat de operatorul DPB din Bratislava; foto 3 din postarea lui Silviu.
                        În cursul anului 1999 este achiziţionat de fostul operator Tallinna Trammi ja Trollibussiskoondise AS, actualul Tallinna Linnatransport AS din Tallinn. A circulat până în anul 2006; foto 4 din postarea lui Silviu şi foto 9 din prezenta.


                        Attachments:
                        1_1992_415T.1 GANZ_Budapest_a.jpg
                        1_1992_415T.1 GANZ_Budapest_a.jpg [ 236.63 KiB | Viewed 4929 times ]
                        1_1992_415T.1 GANZ_Budapest_b.jpg
                        1_1992_415T.1 GANZ_Budapest_b.jpg [ 133.04 KiB | Viewed 4929 times ]
                        1_1992_415T.1 GANZ_Budapest_c.jpg
                        1_1992_415T.1 GANZ_Budapest_c.jpg [ 131.75 KiB | Viewed 4929 times ]
                        2_1992_415T.1 GANZ_expoziţie Berlin_a.jpg
                        2_1992_415T.1 GANZ_expoziţie Berlin_a.jpg [ 106.53 KiB | Viewed 4929 times ]
                        3_1992_415T.1 GANZ_Atena_a.jpg
                        3_1992_415T.1 GANZ_Atena_a.jpg [ 125.58 KiB | Viewed 4929 times ]
                        3_1992_415T.1 GANZ_Atena_b.jpg
                        3_1992_415T.1 GANZ_Atena_b.jpg [ 136.54 KiB | Viewed 4929 times ]
                        4_1994-1998_415T.1 GANZ_Debrecen № 800_a.jpg
                        4_1994-1998_415T.1 GANZ_Debrecen № 800_a.jpg [ 132.61 KiB | Viewed 4929 times ]
                        4_1994-1998_415T.1 GANZ_Debrecen № 800_b.jpg
                        4_1994-1998_415T.1 GANZ_Debrecen № 800_b.jpg [ 164.49 KiB | Viewed 4929 times ]
                        5_1999-2006_415T.1 GANZ_Tallinn № 309_a.jpg
                        5_1999-2006_415T.1 GANZ_Tallinn № 309_a.jpg [ 159.49 KiB | Viewed 4929 times ]
                        Top
                          
                         
                        PostPosted: Tue 06 Dec 2016 19:25 
                        Silviu wrote:
                        Despre cele livrate la Bucuresti si Galati (Ikarus 415.80) s-a vorbit in topicele destinate lor.
                          1997-2002
                            Începând cu anul 1997, au fost construite, special pentru România, un număr de 203 troleibuze IKARUS 415T.80 ASTRA, din care 200 pentru Bucureşti şi 3 pentru Galaţi.
                              Partea de acţionare electrică a fost montată la ASTRA Arad. Sunt echipate cu electromotor de tracţiune IMEB TN 96A, având 150 kW, tensiune de alimentare 750 V. Sunt dotate cu echipamente electrice şi electronică ICPE SAERP şi GANZ ANSALDO.
                                Masa netă 10500 kg, masa totală rulantă 16720 kg.
                                  1997-1998. Prima variantă de caroserie pentru Bucureşti, 100 de unităţi; foto 1, 2 şi 2A.
                                    1998-2002. A doua variantă de caroserie pentru Bucureşti, 100 de unităţi; foto 3 şi 4.
                                      2000. A doua variantă de caroserie pentru Galaţi, 3 unităţi; foto 5.
                                        În cursul anului 2000 troleibuzul cu numărul de parc RATB 5207 este prezentat la Moscova, fiind expus la ''EKSPOŢENTR''; foto 6 şi 7.


                                        Attachments:
                                        1_1997-1998_415T.80 ASTRA_Bucureşti_a.jpg
                                        1_1997-1998_415T.80 ASTRA_Bucureşti_a.jpg [ 151.65 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        1_1997-1998_415T.80 ASTRA_Bucureşti_b.jpg
                                        1_1997-1998_415T.80 ASTRA_Bucureşti_b.jpg [ 162.23 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        1_1997-1998_415T.80 ASTRA_Bucureşti_c.JPG
                                        1_1997-1998_415T.80 ASTRA_Bucureşti_c.JPG [ 217.8 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        2_1999-2002_415T.80 ASTRA_Bucureşti_a.jpg
                                        2_1999-2002_415T.80 ASTRA_Bucureşti_a.jpg [ 165.92 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        2_1999-2002_415T.80 ASTRA_Bucureşti_b.jpg
                                        2_1999-2002_415T.80 ASTRA_Bucureşti_b.jpg [ 112.92 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        3_2000_415T.80 ASTRA_Galaţi_a.jpg
                                        3_2000_415T.80 ASTRA_Galaţi_a.jpg [ 212.43 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        4_2000_415T.80 ASTRA_Bucureşti_Эксоцентр Москва_a.jpg
                                        4_2000_415T.80 ASTRA_Bucureşti_Эксоцентр Москва_a.jpg [ 165.81 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        4_2000_415T.80 ASTRA_Bucureşti_Эксоцентр Москва_b.jpg
                                        4_2000_415T.80 ASTRA_Bucureşti_Эксоцентр Москва_b.jpg [ 227.81 KiB | Viewed 4925 times ]
                                        Top
                                          
                                         
                                        PostPosted: Tue 06 Dec 2016 20:51 
                                        Silviu wrote:
                                        In imagine, un prototip (Ikarus 415.83) destinat capitalei Rusiei, Moscova.
                                          2001
                                            În anul 2001, reprezentanţii uzinelor IKARUS discută cu reprezentaţi oficiali ruşi despre posibilitatea de a se monta troleibuze IKARUS 415 la o uzină din Moscova.
                                              În acest scop, este construit la uzinele IKARUS, un prototip, denumit IKARUS 415T.83, fără partea de acţionare electrică şi trimis la Moscova, unde va fi echipat cu electromotor asincron de tracţiune în curent alternativ DK 220 U3, având 175 kW, tensiune de alimentare 550 V. Este dotat cu echipamente electrice şi electronice DINASZ 22, produse de DINAMO Moscova.
                                                Masa netă 11400 kg, masa totală rulantă 18550 kg.
                                                  Pentru a permite montajul echipamentului rusesc, caroseria a suferit o modificare importantă faţă de 415T.1 şi 415T.80, uşa a treia fiind deplasată mai spre spate, iar a patra fereastră a devenit egală cu primele trei, faţă de 415T.1 şi 415T.80, la care, aceasta, era mai scurtă faţă de primele trei.
                                                    Conform normelor GOST în vigoare, troleibuzul este echipat în partea din spate, cu scară fixă, pliabilă, pentru accesul pe acoperişul troleibuzului; vezi foto 2.
                                                      Conform construcţiei tradiţionale a postului de comandă al unui troleibuz rusesc, pedala frânei de serviciu este montată în partea stângă a coloanei volanului, fiind acţionată cu piciorul stâng; vezi foto 3.
                                                        De asemenea, pasajele roţilor au fost modificate, pentru a corespunde condiţiilor din Federaţia Rusă.
                                                          2001. Prototipul, încă în Ungaria, la Székesfehérvár; foto 1, 2, 5 şi 6 din postarea lui Silviu şi foto 1 din prezenta.
                                                            2001. Prototipul, la Moscova; foto 2 şi 3.
                                                              2001. Prototipul IKARUS 415T.83, prezentat şi expus la Moscova, la ''EKSPOŢENTR'', foto 3 şi 4 din postarea lui Silviu şi foto 4 din prezenta.
                                                                Din cauze economice, cea mai importantă fiind scăderea valorii rublei, s-a constatat că la construcţia în serie a unui astfel de troleibuz, acesta ar costa aproximativ de trei ori mai mult decât un troleibuz solo ZiU / TrolZa. Astfel a fost ratat un alt acord de cooperare pentru construcţia de troleibuze, iar uzinele IKARUS au încetat definitiv producţia troleibuzului IKARUS 415, după terminarea livrărilor pentru România.
                                                                  În anul 2002, troleibuzul se întoarce în Ungaria, la Szigethalom, la uzinele CSEPEL; foto 6 şi 7. Aici va fi reconvertit în autobuz.


                                                                  Attachments:
                                                                  1_2001_415T.83 DINAMO_Székesfehérvár_a.jpg
                                                                  1_2001_415T.83 DINAMO_Székesfehérvár_a.jpg [ 163.54 KiB | Viewed 4918 times ]
                                                                  2_2001_415T.83 DINAMO_Москва_b.jpg
                                                                  2_2001_415T.83 DINAMO_Москва_b.jpg [ 208.74 KiB | Viewed 4918 times ]
                                                                  2_2001_415T.83 DINAMO_Москва_c.jpg
                                                                  2_2001_415T.83 DINAMO_Москва_c.jpg [ 156.79 KiB | Viewed 4918 times ]
                                                                  3_2001_415T.83 DINAMO_Москва_Эксоцентр Москва_a.jpg
                                                                  3_2001_415T.83 DINAMO_Москва_Эксоцентр Москва_a.jpg [ 117.65 KiB | Viewed 4918 times ]
                                                                  4_2003_415T.83 DINAMO_Szigethalom_a.jpg
                                                                  4_2003_415T.83 DINAMO_Szigethalom_a.jpg [ 116.34 KiB | Viewed 4918 times ]
                                                                  4_2003_415T.83 DINAMO_Szigethalom_b.jpg
                                                                  4_2003_415T.83 DINAMO_Szigethalom_b.jpg [ 139.62 KiB | Viewed 4918 times ]
                                                                  Top
                                                                    
                                                                   
                                                                  PostPosted: Tue 06 Dec 2016 23:36 
                                                                  În anul 2006, la Szigethalom, apare ex troleibuzul IKARUS 415T.83, reconvertit în autobuz, sub denumirea IKARUS 415T.93.
                                                                    Partea din spate a suferit schimbări majore. Pentru a se putea monta motorul, ultima uşă se micşorează la jumătate, acum având o singură foaie. În locul celeilalte foi de uşă, apare o fereastră.
                                                                      Postul de conducere este modificat şi modernizat.
                                                                        Este echipat cu motor DIESEL cu 6 cilindri în linie, orizontal, DAF LT160L, având 160 kW/218 CP, cilindree 11630 cmc.
                                                                          Este echipat cu cutie de viteze automată, cu retarder încorporat, VOITH D851.2.


                                                                          Attachments:
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_b.jpg
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_b.jpg [ 68.58 KiB | Viewed 4908 times ]
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_c.jpg
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_c.jpg [ 73.91 KiB | Viewed 4908 times ]
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_d.jpg
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_d.jpg [ 94.35 KiB | Viewed 4908 times ]
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_e.jpg
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_e.jpg [ 89.45 KiB | Viewed 4908 times ]
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_f.jpg
                                                                          5_2006_415T.83 reconversie 415T.93 DAF_Szigethalom_f.jpg [ 89.41 KiB | Viewed 4908 times ]
                                                                          Top
                                                                            
                                                                           
                                                                          PostPosted: Wed 07 Dec 2016 00:08 
                                                                          În cursul anului 2007, autobuzul reconvertit IKARUS 415T.93 este achiziţionat de firma ALBA VOLÁN, circulând şi azi pe traseele din Székesfehérvár, având numărul de înmatriculare KLM-792.
                                                                            În încheiere, câteva dimensiuni ale troleibuzului IKARUS 415T.
                                                                              Gabarit: lungime 11440 mm, lăţime 2500 mm, înălţime caroserie 2885 mm, înălţime inclusiv echipament electric 3322 / 3365 mm. Consolă faţă 2690 mm, consolă spate 3180 mm, ampatament 5570 mm. Înălţimea podelei de la sol 710 mm.
                                                                                Pentru informaţiile din ultimele patru postări, toată consideraţia şi multe mulţumiri domnului Németh Zoltán Ádám şi echipei sale, ce are grijă de a se păstra, pentru generaţiile viitoare, istoria IKARUS.


                                                                                Top
                                                                                  
                                                                                 
                                                                                PostPosted: Wed 07 Dec 2016 07:46 
                                                                                Offline
                                                                                User avatar

                                                                                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                                                                Posts: 56066
                                                                                KLM-792

                                                                                Foto: phototrans.eu



                                                                                Attachments:
                                                                                KLM-792.jpg
                                                                                KLM-792.jpg [ 183.57 KiB | Viewed 4903 times ]
                                                                                Top
                                                                                 Profile  
                                                                                 
                                                                                PostPosted: Fri 16 Dec 2016 21:54 
                                                                                Bonus de Crăciun
                                                                                  Certificatul TÜV - Technischer Überwachungsverein - cu numărul de înregistrare 12 100 6853 emis pe 13 august 1996, la Bonn (Executive Board) şi München (Qualitats Management), valabil până în iulie 1999, prin care se face dovada că ASTRA VAGOANE ARAD S.A. îndeplineşte cerinţele conform DIN EN ISO 9001 : 1994, pentru fabricarea finală, în serie, a troleibuzului IKARUS 415T.80 ASTRA.
                                                                                    În continuare, cele 3 pagini ataşate pentru raportul de audit, de prezentare RO în limba română. Obligatoriu, se ataşează şi prezentarea DE în limba germană şi prezentarea EN în limba engleză.


                                                                                    Attachments:
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853 ASTRA VAGOANE ARAD.JPG
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853 ASTRA VAGOANE ARAD.JPG [ 504.4 KiB | Viewed 4819 times ]
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853_RO_pag.1.jpg
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853_RO_pag.1.jpg [ 686.1 KiB | Viewed 4819 times ]
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853_RO_pag.2.jpg
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853_RO_pag.2.jpg [ 783.85 KiB | Viewed 4819 times ]
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853_RO_pag.3.jpg
                                                                                    TÜV CERTIFICATE 12 100 8853_RO_pag.3.jpg [ 611.33 KiB | Viewed 4819 times ]
                                                                                    Top
                                                                                      
                                                                                     
                                                                                    Display posts from previous:  Sort by  
                                                                                    Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

                                                                                    All times are UTC + 3 hours


                                                                                    Who is online

                                                                                    Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


                                                                                    You cannot post new topics in this forum
                                                                                    You cannot reply to topics in this forum
                                                                                    You cannot edit your posts in this forum
                                                                                    You cannot delete your posts in this forum
                                                                                    You cannot post attachments in this forum

                                                                                    Search for:
                                                                                    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group