TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 16:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Troleibuz TANDEM 318 ET
PostPosted: Tue 02 May 2006 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Am mai vorbit despre el dar nu am retinut: a circulat acest troleibuz in Bucuresti? Ce nr. de inventar a avut?

Multumiri pt. pliante lui Laurentiu Brindusoiu.


Attachments:
bus 0105.JPG
bus 0105.JPG [ 78.54 KiB | Viewed 11437 times ]
bus 0107.JPG
bus 0107.JPG [ 90.67 KiB | Viewed 11438 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 18:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Poza este facuta la actualul capat al liniilor 74, 125, 232 si 312, Bd. Alexandru Obregia (pe vremuri Pltf. Metalurgiei).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 20:26 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Pot sa va confirm ca Tandem-ul a fost garat o perioada foarte lunga de timp la depoul Nitu Vasile (sigur in perioada 1987-1988). O nota pe care am gasit-o in arhiva personala (datata 18.01.1988) mentiona ca la data respectiva era pe butuci. Eu personal nu am vazut niciodata troleibuzul acela in trafic normal de calatori. Atita timp cit a stationat la Nitu Vasile nu a avut numar de parc ITB. Singurele (rare) situatii in care iesea in circulatie (ceea ce am vazut eu) avea placa de linie pe care scria fie Tandem 001 (ca in imagine) fie Probe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 May 2006 00:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
Acest troleu a fost unicat, o experienta nereusita a Rocarului. Nu a fost produs in serie caci nu reuseau sa sincronizeze motoarele, mereu lua foc cate un motor, cand era scos la plimbare se utiliza motorul de pe tractor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Oct 2012 11:46 
Troleibuzul articulat ROCAR-318ET-TANDEM a fost prezentat prima oară în public la TÂRGUL INTERNAŢIONAL BUCUREŞTI TIB-84, care a avut loc în octombrie 1984. Nu a avut număr de inventar pentru că nu a aparţinut ITB-ului, a fost proprietatea Uzinelor AUTOBUZUL.
    Nu a fost proiectat ca troleibuz de cursă lung (sau interurban), şi nici nu a fost gândit că ar putea fi bidirecţional.
      Nu a circulat cu pasageri, ci numai încărcat cu saci cu nisip. Era condus numai de şoferi de teste, angajaţi ai uzinei AUTOBUZUL, deşi era garat la Depoul ITB Niţu Vasile.
Fotografiile sunt făcute de subsemnatul, la data de 12 octombrie 1984, la TIB-84.


Attachments:
1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_e.jpg
1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_e.jpg [ 49.28 KiB | Viewed 6614 times ]
1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_f.jpg
1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_f.jpg [ 46.86 KiB | Viewed 6614 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_1.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_1.jpg [ 45.76 KiB | Viewed 6614 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_2.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_2.jpg [ 57.65 KiB | Viewed 6614 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_3.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_3.jpg [ 59.85 KiB | Viewed 6613 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_4.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_4.jpg [ 63.56 KiB | Viewed 6614 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_5.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_5.jpg [ 68.74 KiB | Viewed 6614 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_6.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_6.jpg [ 46.92 KiB | Viewed 6613 times ]
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_7.jpg
TIB 1984_prototip ROCAR-318ET-TANDEM-C_7.jpg [ 67.99 KiB | Viewed 6615 times ]
Top
  
 
PostPosted: Mon 17 Feb 2014 03:35 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Tot lucrez pe Autocad (am pierdut cam tot) si am terminat toate modelele de serie. Mai am 318ET si 117UD pentru NY. Cel din Long Island nu cred ca o sa fie dificil, dar 318ET-ul e foarte ciudat

M-am uitat peste cotele din desenele lui Bucsan, si cred ca sunt niste "probleme"

Distanta dintre osii de 5m pare se fie corect. Parte usilor iese bine cu geamuri mari peste tot, ceea ce pot confirma si din poza din profil. Toate au aceeiasi lungime (lungimea unui geam de 117 din spatele primei sectii, de peste puntea motoare)

problema apare pe partea cealalta.
-geamul 3 este mai mic (am aplicat formule de perspective aproximativ si este cam de marimea unui geam de 117 de remorca, adica ceva mai scurt.

-distanta intre geamul 2 si 3 e cam la fel (ochiometric) cu distanta ca la un 217.
-distanta intre untimul geam si burduf e clar mai mare decat toate celalalte model DAC

Ceva foarte straniu este distanta intre geamul soferului si primul geam. Arata de parca ar fi la fel ca la alte model, dar cand m-am uitat la chedarul de dupa trapa sub geam este considerabil mai mica decat la alte modele.

Am comparat cu 217e (117e) pentru Kiev, care avea trapa sub geam direct, dar nu avea trapa jos de tot, cu are 217e mai nou pentru piata interna (lasa ca trapele astea m-au innebunit, asa am vazut ca 7341 si 7446 ale RATB nu sunt 212E, sau ECS, fiecare fiind un fel de prototip)

Deci concluzia cu 318 ori are fi ca e mai scurt de la osie la bara, ceea ce nu pare a fi cazut. Usa e aceeiasi, si distanta (foarte mica) de la usa la roata e cam la fel.

Singurul lucru ce poate fi, ar fi o combinatie intre distanta mai mare a distantei intre geam sofer si geamul 1, si geamul soferului mai mare. Nu stiu daca Bucsan poate confirma sau nu.

Dar ce e sigur este chedarul de la roata fata stanga la trapa este cam jumate din ce are trebui sa fie. Si trapa este aliniata cu geamul soferului. Deci geamul trebuie sa fie mai mare....dar ochii ma fura, mai ales ca toate celalalte modele avea acelasi geam al soferului (ca dimensiune)

Idei?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Feb 2014 17:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
castrosua wrote:
Deci geamul trebuie sa fie mai mare....dar ochii ma fura, mai ales ca toate celalalte modele avea acelasi geam al soferului (ca dimensiune)

Idei?
Geamul soferului este evident mai mare ca latime, apreciez ca e o diferenta de mai mult de 10 cm fata de modelele de serie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Feb 2014 00:22 
Aveţi dreptate amândoi ! Dovezile vi le pun la dispoziţie cu mare plăcere.
    Comparaţi, după cum urmează : 1980, 1981, 1985 : DAC 117E. 1983 : DAC 117E pentru export la Bogota. 1986 : DAC 217E. 1986 : DAC 317E CIAVDAR. Şi ultimul, ROCAR 318ET TANDEM.
      (DAC 117UD pentru State, are uşa din faţă curbată, identică cu cea de la ROMAN 112UD, numai uşile 2 şi 3 sunt plane).


      Attachments:
      1980_DAC 117E-A_a.jpg
      1980_DAC 117E-A_a.jpg [ 60.63 KiB | Viewed 5326 times ]
      1980_DAC 117E-A_b.jpg
      1980_DAC 117E-A_b.jpg [ 61.22 KiB | Viewed 5326 times ]
      1981_DAC 117E-C_a.jpg
      1981_DAC 117E-C_a.jpg [ 58.74 KiB | Viewed 5326 times ]
      1981_DAC 117E-C_b.jpg
      1981_DAC 117E-C_b.jpg [ 59.13 KiB | Viewed 5326 times ]
      1985_DAC 117E-C_a.jpg
      1985_DAC 117E-C_a.jpg [ 59.37 KiB | Viewed 5326 times ]
      1985_DAC 117E-C_b.jpg
      1985_DAC 117E-C_b.jpg [ 59.38 KiB | Viewed 5326 times ]
      1983-1984_DAC 117E-C-600E_export Columbia_a.jpg
      1983-1984_DAC 117E-C-600E_export Columbia_a.jpg [ 60.6 KiB | Viewed 5326 times ]
      1983-1984_DAC 117E-C-600E_export Columbia_b.jpg
      1983-1984_DAC 117E-C-600E_export Columbia_b.jpg [ 58.35 KiB | Viewed 5326 times ]
      1986_prototip DAC 217E-A_a.jpg
      1986_prototip DAC 217E-A_a.jpg [ 67.11 KiB | Viewed 5326 times ]
      1986_prototip DAC 217E-A_b.jpg
      1986_prototip DAC 217E-A_b.jpg [ 65.16 KiB | Viewed 5326 times ]
      1986_prototip DAC 317E-TR-A-550E CIAVDAR_export Bulgaria_a.jpg
      1986_prototip DAC 317E-TR-A-550E CIAVDAR_export Bulgaria_a.jpg [ 64.51 KiB | Viewed 5326 times ]
      1986_prototip DAC 317E-TR-A-550E CIAVDAR_export Bulgaria_b.jpg
      1986_prototip DAC 317E-TR-A-550E CIAVDAR_export Bulgaria_b.jpg [ 64.48 KiB | Viewed 5326 times ]
      1984_prototip ROCAR 318ET-TANDEM-C_a.jpg
      1984_prototip ROCAR 318ET-TANDEM-C_a.jpg [ 63.6 KiB | Viewed 5326 times ]
      1984_prototip ROCAR 318ET-TANDEM-C_b.jpg
      1984_prototip ROCAR 318ET-TANDEM-C_b.jpg [ 59.81 KiB | Viewed 5326 times ]
      Top
        
       
      Display posts from previous:  Sort by  
      Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

      All times are UTC + 3 hours


      Who is online

      Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


      You cannot post new topics in this forum
      You cannot reply to topics in this forum
      You cannot edit your posts in this forum
      You cannot delete your posts in this forum
      You cannot post attachments in this forum

      Search for:
      Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group