TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 12:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Autobuze Roman/Elcar
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:18 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
AUTOBUZ URBAN ROMAN 17.280 HOCLL

DESCRIERE GENERALA

Autobuz destinat transportului urban de pasageri.
Capacitate de transport 99 pasageri din care 35 pe scaune.Spatiul amenajat special pentru utilizatorii de scaun cu rotile si locuri amenajate pentru pasagerii cu mobilitate redusa.
Acces facil pe 3 usi - fata si spate usi simple ,mijloc usa dubla. Usile sunt actionate pneumatic si sunt dotate cu sisteme de siguranta.
Sistem de aer conditionat tip clima cu capacitate de racire sau incalzire mare.
Sistem separat de incalzire si degivrare a geamurilor pentru sofer.
Configuratia autovehiculului este 4x2 , motorizare MAN cu nivel de poluare EURO 3 , nivel de zgomot redus, controlul franarii si a tractiunii cu sistem de antiblocare si antipatinare ABS/ ASR ,sistem de control electronic al suspensiei pneumatice si al inclinarii laterale : tip ECAS.

PERFORMANTE

-viteza maxima 80 km/h
-rampa longitudinala max. 30%
-regim de temperaturi -30...+45 grade Celsius

MASE SI DIMENSIUNI

-masa utila 6700 kg
-masa max. admisa 17000 kg
-lungime max. 11750 mm
-inaltime max. 3390 mm
-latime max. 2500 mm
-garda la sol min. 200 mm

CAROSERIE AUTOPORTANTA

Carcasa din profile rectangulare de otel cu podeaua coborata in ampatament protejata anticoroziv.

Amenajare:

-35+1 locuri pe scaune
-3 usi de acces - 1 dubla si 2 simple
-aer conditionat tip clima
-spatiu amenajat special pentru utilizatorii de scaun cu rotile
-locuri amenajate pentru pasagerii cu mobilitate redusa

ECHIPARE AUTOSASIU

MOTOR: MAN D 0836LOH02 ,in 4 timpi , 6 cilindrii in linie , racit cu apa ,intercooling.
CILINDREE: 6.871 cmc (6,87 litri)
PUTERE: 206kw(280CP)/2400 rpm
CUPLU: 1100 Nm /1400-1700 rpm

TRANSMISIE

AMBREIAJ: F & S MF 430 monodisc uscat
CUTIE DE VITEZE : ZF 6S1600,mecanica,sincronizata,cu 6 trepte de viteze inainte si una inapoi
PUNTE SPATE: PS 13 ,axa motoare cu diferential transversal blocabil

ROTI : tubeless ,305/70 R22,5

INSTALATIA DE FRANA : integral pneumatica ,tip disc-etrier , cu ABS/ASR.Frana de motor EVB si frana de parcare cu arc acumulator.

SUSPENSIA : pneumatica cu amortizoare telescopice si bara de stabilzare, sistem de control electronic al suspensiei pneumatice si la inclinarii laterale : tip ECAS.

ROMAN Autocamioane Brasov 500419 - BRASOV - ROMANIA;
Str. Poienelor nr. 5 ;
SALES tel:+40-268-302.723
fax:+40-268-311.133
E-mail: dan.grigore@roman.ro



TOT CE ESTE MAI SUS ESTE O COPIE FIDELA DUPA PLIANTUL AUTOBUZULUI ROMAN 17.280 HOCLL EXPUS IN DATA DE 23.XI.2005 LA AULA UNIVERSITARA DIN BRASOV.
MATERIALUL A FOST DISTRIBUIT DE REPRENZENTANTII ROMAN VIZITATORILOR SI CONTINUTUL LE APARTINE IN TOTALITATE.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:52 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Anul acesta la TIB au fost prezentate 2 autobuze urbane 100% romanesti:
Roman 17.280 HOCLL (autobuz standard de 12m si capacitate de 99 pasageri din care 35 pe scaune) si ELCAR IGERO (autobuz mediu de 8.5m ce poate transporta 55 pasageri din care 22 pe scaune).Autobuzele dispun de podea joasa doar in zona de mijloc unde a fost amenajat un loc special pentru persoanele aflate in scaune cu rotile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 01:25 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Pozele sunt in ordinea urmatoare: ELCAR IGERO interurban
ELCAR IGERO urban 8.5m
ROMAN 17.280 HOCLL urban 12m
Sursa pozelor: http://www.cargomagazin.com sectiunea Postere Cargo


Attachments:
roman17.280.jpg
roman17.280.jpg [ 147.62 KiB | Viewed 21284 times ]
igero_urban 8.5m.jpg
igero_urban 8.5m.jpg [ 160.15 KiB | Viewed 21282 times ]
igero_interurban.jpg
igero_interurban.jpg [ 80.41 KiB | Viewed 21285 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 02:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Romanul mare aduce al El Car... cred ca la origine e tot Elcar. Fata mi se pare putin cam rotunda... si usile din fata si spate poate ca ar trebui sa fie usi duble(ca cea din mijloc). In rest, mi se par Ok. Cand o sa vedem unul in circulatie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 02:53 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Intr-adevar Romanul este dezvoltat pe baza lui ELCAR.
Iar in legatura cu aparitia lui totul depinde de licitatiile de achizitie ale regiilor autonome de transport public din tara.

Sa speram ca va avea succes. Oricum pretul lui este in jur de 85000 EUR
mult mai mic decat pretul unui MAZ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 15:33 
la varianta urbana cel putin, e total aiurea usa simpla din spate (aia din fata o mai trecem cu vederea, ca si la alte modele cu usa dubla soferii deschid in general doar una din usi)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 21:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:23
Posts: 34
Location: Timisoara
Roman 17.280: Nu-mi place botul rotund (la fel la celelalte modele), usile ar trebui dublate (pentru aglomeratie) iar spatiul pt usi largit, iar forma geamurilor in diagonala, primul de sus pana-n pamant iar ultimul micut si "cocotat", nu prea arata bine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 23:12 
Exact de aceeasi parere sunt si eu. Unghiul geamurilor este prea mare. Ideea e buna, numai ca unghiul este prea mare. Parbrizul este prea rotunjit sus, iar usa din spate ar trebui dublata. Pacat ca nu avem nici o imagine din interior, privind aranjaea scaunelor, iluminarea, etc.


Top
  
 
 Post subject: Un fizic avantajos ?
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Salut,

Este clar ca usile cu un singur batant in fata si in spate sint un handicap pentru ElCar-Roman. Nu este clar de ce a fost aleasa aceasta optiune : nu mai era loc de usi cu doi batanti ? De ce, autobuzul are sau nu 12m ? Si daca are 12m, se pot pune usi duble, nu ?

Aspectul fatadei este foarte original, si ma tem ca extravaganta ii va purta prejudiciu. Un design mai clasic ar avea efect mai bun asupra eventualilor cumparatori.

Faptul ca partea laterala urca din fata pana in spate este datorat fara indoiala faptului ca podeaua urca dupa usa din mijloc (trebuie loc pt rezervoare, motor, etc). Deci, scaunele sint mai ridicate, si geamurile le acompaniaza.

Sa auzim de bine,

Andrei


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 13:46 
Mie mi se par cam gretoase datorita formei lor exagerat de rotunjite, mai ales parbrizul ma inspaimanta...
Usile fata si spate sunt mult prea inguste pentru traficul din Bucuresti, daca nu le modifica, n-au nici o sansa.
E o incercare totusi, dar mult prea futurista. O forma mai simpla, gen Autodromo mi s-ar parea mult mai simpatica si apropiata...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 16:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:23
Posts: 34
Location: Timisoara
Din departare botul rotunjit pare fata unui metrou usor cum am vazut in alte tari in poze.


Top
 Profile  
 
 Post subject: asa este !
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 16:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Uitandu-ma mai bine la Roman, am remarcat ca si volanul este foarte mare, cat o roata de car. Asa-ceva nu se mai face de la sfarsitul anilor 70 in tarile civilizate...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 20:06 
Si MAZ-ul are volanul mare! La ROMAN in schimb imi plac foarte mult farurile! Bravo! Punct in minus este amplasarea scaunelor dupa sofer. Si la ROMAN si la ELCAR aceste scaune sunt puse invers mersului. :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 21:49 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Azi 23 noiembrie 2005 la Aula Universitara din Brasov s-a deschis o expozitie(tine pana pe 25.XI.2005) . Aici participa si cei de la Roman cu noua gama de autocamioane si cu cele 3 bus-uri. Cu aceasta ocazie am putut intalni reprezentanti de la Roman SA cu care am discutat despre Roman 17.280 HOCLL. Acestia mi-au spus ca modelul prezentat este un prototip si ca odata cu intrarea lui in productia de serie va suferi anumite modificari in functie de preferintele clientilor. Modelul Roman 17.280 are podea joasa in partea de mijloc de la usa a 2-ua pana la puntea fata , 35 locuri pe scaune ( 99 in total) , aer conditionat de tip clima cu capacitate de incalzire/racire mare, afisaj electronic pe baza de LED-uri, casetofon + 8 boxe in salon , motor MAN 280 CP ,EURO 3 , 6 cilindri 6.871 cmc , frana de motor EVB , frana integral pneumatica pe disc-etrier, ABS,ASR . La capitolul performante : autobuzul atinge 80 km/h,poate ataca o rampa de max. 30% si poate functiona in regim de temperatura de la -30 la +45 grade Celsius. Cand stationeaza garda la sol se micsoreaza iar cand pleaca de pe loc aceasta se mareste .

Versiunea prezentata mai sus in scurt timp va avea un frate tot de 12m dar cu toate usile duble , punte joasa pe toata suprafata bus-ului ,motor MAN de 280 CP EURO 4 si cutie de viteze automata ZF cu 6 trepte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 12:48 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
In scurt timp va aparea un al 2-lea tip de bus Roman 17.280 cu podea joasa in intregime , cu toate usile duble ,cutie de viteze automata si anvelope mai mici (de 275 in loc de 305 in prezent).
Bus-urile expuse cum am spus si mai sus sunt niste prototipuri care vor suferi modificari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 14:08 
Iata parerea mea legata de Roman:
E anacronic sa incerci sa intri pe piata cu un autobuz urban ce are cutie de viteza mecanica. Subiectul a mai fost discutat pe forum, dar se pare ca cei de la Roman nu il frecventeaza. Efortul facut de cei de la Roman e remarcabil, insa din pacate solutiile petru care s-a optat nu sunt neaparat cele mai moderne. Probabil ca principalul atu e pretul de vanzare.
Partea de afisaj in fata si spate nu este legata estetic de suprafata vitrata (parbriz si luneta). Sistemul de prindere al afizajului este rudimentar (o bara ce strabate spatiul interior de la un capat la altul, lasand sa se vada - in partea din spate cel putin - cablul de alimentare. Nici din exterior, dar nici din interior afisajul nu are o suprafata bine delimitata, asa cum ar trebui sa existe la un astfel de vehicol al anilor 2000. Din punct de vedere al materialelor alese, combinatia este mult mai reusita comparativ cu Maz-ul.
Corpurile de iluminat nu sunt conform tendintelor actuale. In genere se folosesc corpuri de iluminat incastrate in tavan si nu aplicate. Sistemul de prindere al barilor de sustinere in partea superioara nu are de asemenea o solutie prea buna, la modelele constructorilor consacrati suruburile nefiind la vedere. De asemenea la interior se putea monta un afisaj care sa indice informatii despre traseu...
Ca si apect general exterior, linia dinamica a suprafetei vitrate nu e neaparat o noutate. Modelul de autocar B12 600 al firmei Volvo are o linie asemanatoare. Nu spun aici ca cei de la Roman ar fi copiat aceasta linie, si apreciez ideea lor, dar:
1. o astfel de linie este specifica unui autobuz interurban;
2. in genere marii producatori au optat pentru sistemele de lucru modulare, cu elemente repetitive, de aici rezultand o importanta scadere a pretului de productie. De exemplu de foloseste un numar mic de geamuri, majoritatea avand aceleasi dimensiuni, si putand fi mai usor inlocuite. La modelul de fata o astfel de inlocuire presupune comandarea unui anumit geam, realizat intr-o serie mai mica;
3. acest tip de linie nu poate avea continuitate in varianta cererii pentru un model de autobuz articulat. Chiar daca in momentul de fata nu exista cerere in aceasta directie, trebuie luata in calcul si aceasta varianta.
Despre partea de acces, din ce am citit mai sus, se pare ca lucrurile se vor schimba. Cat despre partea lipsa cabinei soferului, cred ca ideala ar fi varianta (des folosita de altfel) de semicabina, adica un spatiu partial inchis dar in nici un caz o cusca (cu care multi dintre soferii romani sunt obisnuiti).
De remarcat si partea de parbriz, careia i se putea gasi o varianta conceptuala mai buna, in actuala parand, in partea superioara, rupt de restul caroseriei. De asemenea, la acest capitol se incrie si forma ciudata a lunetei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2005 21:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Noul Roman NU RESPECTA NORMELE UE :!: . Podeaua trebuie sa fie joasa pe toata lungimea ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2005 23:04 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Stai linistit cat de curand va aparea Roman cu podea joasa pe intreaga suprafata a autobuzului.
Cu riscul sa ma repet. Mai sus pe undeva am mai spus asa ceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Dec 2005 00:22 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Astazi Domnul prim ministru Calin Popescu Tariceanu si-a intrerupt vacanta la Poiana Brasov pentru a vizita S.C. Roman S.A . La sfarsitul vizitei Domnul Tariceanu a declarat ca este surprins chiar placut impresionat de gama de autobuze Roman si ElCar fiind niste produse bine finisate,calitative si ieftine . Tot Domnia sa a declarat ca va propune(bineinteles in limitele legii concurentei , atat producatorii straini cat si cei autohtoni trebuie sa fie egali) autoritatilor locale din toata tara sa-si indrepte atentia si asupra produselor romanesti fiind o alternativa mai ieftina.

Mai multe despre vizita domnului Tariceanu la Roman Brasov gasiti mai jos:

http://www.transilvaniaexpres.ro/index. ... ticol=9880
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... 52b1e1a948
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=moni ... s_id=19779

Seria "0" a aparut deja , s-au produs 3 Igero extraurban si 2 Igero urban urmatorul pas este producerea intre 30-50 de bucati dupa care se doreste marirea fluxului de productie la cel putin 200 unitati pe an. Chiar si cei din presa de specialitate au spus ca aceste prototipuri sunt costisitoare dar odata cu marirea fluxului de productie preturile vor scadea mult. Intr-o emisiune la un post local de televiziune domnul Nicolae patronul Roman SA a declarat ca un Roman 17.280 HOCLL ar putea ajunge intre 85000eur si 100000 in functie de dotari. Produsele Igero costa intre 65000 EUR si 85000EUR, fata de alti competitori reprezinta o alternativa buna.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Mar 2006 09:12 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 25
Location: Brasov
Mai multe detalii (date tehnice si poze) despre Roman 17.280HOCLL gasiti pe site-ul oficial a lui Roman.SA Brasov .

http://www.roman.ro/produse.php?menu=8


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 May 2007 19:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
2005 -curte Roman SA Brasov:


Attachments:
yge_0003_154.jpg
yge_0003_154.jpg [ 78.12 KiB | Viewed 20863 times ]
yge_0004_179.jpg
yge_0004_179.jpg [ 102.01 KiB | Viewed 20864 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 00:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Transbus Codreanu a cumparat cateva midibuze ElCar Igero:


Attachments:
BV-25-KOD.jpg
BV-25-KOD.jpg [ 19.01 KiB | Viewed 20856 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 23:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Sa vedem cateva poze cu noile autobuze Roman, realizate la TIB 2006.
Pentru inceput Roman 17.280 HOCLL, cu podea joasa pe 2/3 din suprafata:


Attachments:
17280HOCLL-001.jpg
17280HOCLL-001.jpg [ 99.3 KiB | Viewed 20817 times ]
17280HOCLL-002.jpg
17280HOCLL-002.jpg [ 52.97 KiB | Viewed 20817 times ]
17280HOCLL-003.jpg
17280HOCLL-003.jpg [ 69.92 KiB | Viewed 20818 times ]
17280HOCLL-004.jpg
17280HOCLL-004.jpg [ 67.39 KiB | Viewed 20814 times ]
17280HOCLL-005.jpg
17280HOCLL-005.jpg [ 59.08 KiB | Viewed 20814 times ]
17280HOCLL-006.jpg
17280HOCLL-006.jpg [ 39.89 KiB | Viewed 20814 times ]
17280HOCLL-007.jpg
17280HOCLL-007.jpg [ 44.67 KiB | Viewed 20815 times ]
17280HOCLL-008.jpg
17280HOCLL-008.jpg [ 97.88 KiB | Viewed 20816 times ]
17280HOCLL-009.jpg
17280HOCLL-009.jpg [ 44.38 KiB | Viewed 20816 times ]
17280HOCLL-010.jpg
17280HOCLL-010.jpg [ 58.4 KiB | Viewed 20816 times ]
17280HOCLL-011.jpg
17280HOCLL-011.jpg [ 64.53 KiB | Viewed 20816 times ]
17280HOCLL-012.jpg
17280HOCLL-012.jpg [ 87.29 KiB | Viewed 20816 times ]
17280HOCLL-013.jpg
17280HOCLL-013.jpg [ 93.05 KiB | Viewed 20814 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 23:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Roman 17.280 HOCLL interurban, varianta de autocar a celui prezentat mai sus:


Attachments:
17280HOCLLi-001.jpg
17280HOCLLi-001.jpg [ 91.06 KiB | Viewed 19560 times ]
17280HOCLLi-002.jpg
17280HOCLLi-002.jpg [ 72.47 KiB | Viewed 19558 times ]
17280HOCLLi-003.jpg
17280HOCLLi-003.jpg [ 33.15 KiB | Viewed 19560 times ]
17280HOCLLi-004.jpg
17280HOCLLi-004.jpg [ 80.33 KiB | Viewed 19562 times ]
17280HOCLLi-005.jpg
17280HOCLLi-005.jpg [ 72.17 KiB | Viewed 19562 times ]
17280HOCLLi-006.jpg
17280HOCLLi-006.jpg [ 82.16 KiB | Viewed 19562 times ]
17280HOCLLi-007.jpg
17280HOCLLi-007.jpg [ 56.94 KiB | Viewed 19561 times ]
17280HOCLLi-008.jpg
17280HOCLLi-008.jpg [ 77.87 KiB | Viewed 19559 times ]
17280HOCLLi-009.jpg
17280HOCLLi-009.jpg [ 109.53 KiB | Viewed 19559 times ]
17280HOCLLi-010.jpg
17280HOCLLi-010.jpg [ 99.04 KiB | Viewed 19563 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 23:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Si Roman 17.280 HOLL, cu podea 100% coborata, cutie automata ZF cu 6 trepte, AC si rezervorul plasat in spate-stanga. De remarcat ca, desi este 100% low-floor, nu are acel dulap inestetic prezent la Maz, Citaro, Solaris etc..


Attachments:
17280HOLL-001.jpg
17280HOLL-001.jpg [ 89.83 KiB | Viewed 18118 times ]
17280HOLL-002.jpg
17280HOLL-002.jpg [ 68.99 KiB | Viewed 18118 times ]
17280HOLL-003.jpg
17280HOLL-003.jpg [ 97.56 KiB | Viewed 18118 times ]
17280HOLL-004.jpg
17280HOLL-004.jpg [ 65.24 KiB | Viewed 18118 times ]
17280HOLL-005.jpg
17280HOLL-005.jpg [ 55.42 KiB | Viewed 18118 times ]
17280HOLL-006.jpg
17280HOLL-006.jpg [ 101.62 KiB | Viewed 18119 times ]
17280HOLL-007.jpg
17280HOLL-007.jpg [ 83.79 KiB | Viewed 18118 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 May 2007 23:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Image

1. Acel dulap exista, dar nu "inlocuieste" geamul din spate stanga; daca te uiti atent, se vede.
2. Desi autobuzul are motor longitudinal, luneta este exagerat de mica
3. Forma trapezoidala a lunetei este un element de originalitate. Da un farmec aparte autobuzului
4. Nu imi dau seama daca spatiul dintre rotile axei B este mai mic decat la Irisbus sau Citaro.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 May 2007 23:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
1,2. Da, este ceva asemanator cu Irisbus, numai ca motorul este transversal... totodata, rezervorul e plasat tot in zona aia.
3. Da, ester un element de originalitate imprumutat de la Scania OmniCity :!:, la fel si usile. Ma intreb daca cei de la Scania stiu...
4. Este mai mare spatiul respectiv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Autobuze Roman/Igero
PostPosted: Thu 24 May 2007 09:11 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 84
Location: Tg-Mures
Din pacate,ca unul care am vazut de peste 25 ani primele camioane Roman,pot sa spun ca in afara designului caroseriei acestor autobuze mai nimic nu tine pasul cu tehnologia (si caroseria lasa mult de dorit ca aspect).Daca observati ,clasicele finisari "balcanice",parca totul e facut in gen ,"hai sa facem si noi ceva sa auda lumea de noi".Se vad cablurile electrice nemascate de sub bord ,lucru inadmisibil la alte marci unde totul e mascat,bordul suporta aproape aceeasi electronica arhicunoscuta ,foarte nepretentios,pedalele de comanda -acceleratie ambreiaj,frina aceleasi ca la camioanele de acum 25 ani-,un bord butucanos,intreaga masca fata nu se potriveste deloc cu interiorul,nu constituie un tot unitar parca sint doua masini separate intr-una,iar motorul ...........mai nimic nou fata de un RDT 111 de ex. sau ceva similar,vechile filtre de motorina sint tot acolo,caseta de servodirectie si ea aceeasi de ani buni,..........nu mai continui ca sa nu fiu acuzat de rautate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 00:49 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Ceea ce spune Zoli sunt mai mult aspecte tehnice care, sa zicem, ca din punctul de vedere al pasagerilor conteaza mai putin. Desigur, asta nu scuza maniera se poate si asa, tipic balcanica. Ceea ce consider de neacceptat sunt scaunele situate chiar sub luneta. Acelea ar fi trebuit sa aiba, obligatoriu, o tetiera. Totusi, capul conteaza ia daca dai cu "ovalul" de peretele de sub luneta (la accelerare) nu e prea placut, mai ales ca loviturile in zona occipitala sunt periculoase.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 02:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Iata si modelul de prezentare pentru Roman 17.280 HOCLL interurban, BV-50-ABV, tocmai la Urziceni (judetul Ialomita). Pare a fi acelasi care a fost expus la TIB 2006 (ca la TIB 2007 nu au mai fost).

Se pare ca nu le merge prea bine cu comenzile... in afara de cateva ElCar pe la Codreanu, 1 la Bucuresti si 1 autobuz 17.280 HOCLL la Meditur Medias si un 17.280 HOCLL autocar la Regim. 30 Garda si Protocol Bucuresti nu am mai vazut alte autobuze Roman sau ElCar, desi pot sa spun ca am umblat destul prin tara de la aparitia lor pe piata.
Ca off-topic: am vazut mai multe Grivbuzuri pe la MAI, ANP, Armata si unele regii/societati de transport public local (Tg. Jiu, Cluj, Bacau).


Attachments:
BV-50-ABV.jpg
BV-50-ABV.jpg [ 77.96 KiB | Viewed 17381 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group