TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 19:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 00:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Salut,

Lansez acest subiect datorita unor discutii care au avut loc pe mai multe topicuri, privitoare la vehiculele cu podea joasa si incadrarea lor in normele europeene.

Din cate am constatat eu, normele europeene nu cer podea joasa la 100%. Este deajuns sa fie joasa la usile din fata si mijloc. Asa se explica faptul ca Parisul continua sa comandeze vehicule cu podea joasa pe numai 2/3 din lungime, autobuzele RATP fiind cu doua usi ; intrarea este joasa la ambele.

Midibusurile (9 si 10m) si autobuzele articulate (18m) sint supuse acelorasi exigente.

Aceste norme nu impiedica constructorii de autobuze si troleibuze sa propuna podea joasa 100%, si nu impiedica nici autoritatile organizatoare sa ceara de la operatori acest fel de vehicule.

O informatie care m-a uimit foarte mult, este ca normele europeene cer ca operatorii sa aiba minimum 60% de vehicule cu podea joasa in parc, sau sa utilizeze 60% de vehicule cu podea joasa pe fiecare linie.

De unde trag concluzia ca normele europeene dau un standard minimal : podea joasa pe 60% din lungimea vehiculului, si 60% de vehicule LF in parc sau pe fiecare linie. Deci, obligatie de a corespunde la aceste norme, si liber ca de la prefectura celor care vor sa le si depaseasca, de pilda cu vehicule 100% LF in 100% din parc.

Cea mai mare nedumerire vine de la cazul Conectourilor timisorene : cum se poate ca un operator sa puna in circulatie in 2005 vehicule fara podea joasa ? Cum a fost fentata legea europeana ?

Sa auzim de bine,

Andrei


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 01:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Probabil ca vor aduce si autpbuze low-floor (ca peste vreo 4-5-10 ani se vor strica si Ik280-urile ramase si vor trebui inlocuite).

Dar daca se cere ca 60% din parcul unei regii sa fie facut cu vehicule low-floor...in momentul de fata, RATB (Bucuresti) ar trebui sa exploateze 2 autobuze (are unul 75% low-floor si unul low-floor doar la usa 1), 2 troleibuze (are unul low-floor pe 75% din podea) si 2 tramvaie (are un V3A-93 cu partea din mijloc low-floor) :) . Sa luam partea buna a lucrurilor: dubele particulare NU sunt low-floor, deci si ele ar trebui eliminate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 10:27 
Sa luam exemplul altor orase est-europene.
Cel putin la tramvaie, cate tramvaie low-floor are Budapesta, Praga, Varsovia sau Bratislava ?
Cate autobuze si troleibuze low-floor au aceste orase, deja UE ?
De ce sa fie romanii mai catolici decat Papa, inainte sa fi ajuns membri cu drepturi depline ? Cati oameni in carucior ati vazut urcandu-se in tramvaie ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 10:52 
oameni in carucior urcand in tramvaie/trolee/autobuze nu am vazut, dar am o poza din Dublin (foto: Mike Taplin)


Attachments:
File comment: true wheelchair access at Tallaght terminus (where new
apartment buildings are springing up all around)

LUAS28b.jpg
LUAS28b.jpg [ 43.88 KiB | Viewed 5661 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 16:12 
Consider ca si 40% low-floor e bine... Pentru ca sincer la noi, nu prea am vazut pe nimeni cu deficiente motorii sa circule cu transportul in comun. Mai sincer de atit, nici pe afara!!! In general aceste persoane isi comanda aici autoturisme care sunt modificate special pentru nevoile lor... Cred ca este un pic exagerat. Iar in Romania, ar trebui ca dupa marime si dupa numarul acestor persoane sa se decida cantitatea de masini low floor pentru transportul in comun. Din pacate, insa la noi low floor inseamna comision si MAZ...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 16:17 
Inca ceva...UE a dat aceasta directiva tot din considerente de comisioane, dupa parerea mea. Nu am auzit sa vina ue prin orase sa se uite.
In plus, daac ar fi asa, la trenuri juma din statele noi primite ar fi trebuit sa fie...redate afara!! Daca la autobuz punem problema categoriei oamenilor cu probleme...la trenuri ce mai facem!!! la tren nici eu persoana normala nu ma urc usor, d-apai acesti oameni. Tata si-a nenorocit aproape uin genunchi sarind dintr-un tren la Chitila. IN fine....
Concluzie: mi se pare un pic cam moft si cam exagerata, ca de altfel si alte idei nastrusnice ale UE...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 16:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Hmm...trenurile, cu exceptia celor de metrou, nu sunt urbane....deci nu se incadreaza la directiva. Trebuie sa recunosc ca si eu m-am ales cu ceva vanatai in 1998 la Eforie Nord....ca nu se putea cobora pe partea cu peronul (opusa garii) deoarece impegatul nu se incumeta sa se duca pe partea cealalta....si cum oamenii aveau bagaje, nu riscau sa ramana cu ele in tren coborand pe peron....asa ca toti coborau pe partea cealalta(fara peron). Imi amintesc si acum ce saritura....si julitura am avut atunci.


Top
 Profile  
 
 Post subject: podea joasa
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 21:56 
Domnilor, cred ca problema e pusa gresit. Pana la urma podeaua joasa nu e un lucru gandit exclusiv pentru handicapatii locomotor. Daca toti ar fi de varsta noastra si ar avea starea noastra fizica discutia ar avea sens, insa in cazul podelei joase trebuie sa tinem cont ca ea avantajeaza pe toata lumea (chiar si pe noi). A fost gandita ca mod de trafic rapid in sau din mijloacele de transport in comun (scazand timpii de asteptare). Nu e un moft, asa cum spunea Dl. Ionescu mai sus. Mai exista si persoane in varsta carora le sunt incomode scarile, mai exista de asemenea si mame ce au copii mici de transportat cu caruciorul, si mai sunt si persoane nevazatoare carora lipsa scarilor le face accesul facil (evitand in acest fel si sa-i incurce pe alti calatori). Oricine dintre noi are idee ce inseamna sa mai urci niste scari, sau sa pasesti pur si simplu pe o suprafata neteda. Oricum, pentru persoanele handicapate locomotor mai e necesara si o rampa de acces.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 13:01 
Astazi citisem cateva date despre una din firmele de transport in comun din Austria, iar in istoricul ei se specifica ca "in octombrie 1990 este achizitionat primul autobuz cu podea joasa". Care erau preocuparile firmelor constructoare sau a firmelor de transport in Ro in acel an in care minerii vizitau capitala? In nici un caz acestea nu-si bateau capul cu podeaua joasa.
Mai trist e ca ne aflam in anul 2006, si inca pe acest topic se discuta o aparenta problema, la modul de a fi sau nu o necesitate...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 18:29 
Autobuzele low-floor sunt o necesitate. De ex. in Tg. Ms. exista o fabrica de confectii pe nume SOLIDARITATEA. Ei in aceasta fabrica lucreaza numai persoane handicapate, fie ei locomotori, mintali, orbi, surdi etc. Si cum nu prea au bani sa-si cumpere masini folosesc si ei trnaposrtul in comun. Ei, timp de cateva ani veneau mai bine pe jos, pentru ca in dube nu prea intrau, iar Transport Local S.A. nu prea ii baga in seama, desi ei intodeauna cumparau bilete, si nu s-au folosit de transportul gratuit!!! Dar de cand exista MAZ-urile mult controversate, viata acestor oameni s-a cam usurat un pic. Deci asa cum sunt aceste autobuze, totusi sunt folosite. Cel mai des am vazut persoane cu carje sprijinindu-se de "masa de calcat" din mijlocul autonuzului. :roll: Asa ca eu ma bucur sa vad si asemenea persoane, desi inca rampa de acces pentru scaune inca nu am vazut in actiune :lol: .


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group