TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 00:43

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autobuze ROMAN 111
PostPosted: Tue 02 May 2006 17:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
ROMAN 111 RDT

Lungimea, mm 11365
Latimea, mm 2500
Inaltimea, mm 2975
Inaltimea podea, mm 918
Ecartament fata, mm 2068
Ecartament mijloc, mm -
Ecartament spate, mm 1761
Ampatament, mm 5750
Raza minima de viraj, m 9,5
Greutatea proprie, kg 9350
Sarcina utila, kg 5650
Greutatea totala, kg 15000
Locuri pe scaune 56
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp -
Tipul motorului Diesel orizontal, 4 timpi
Puterea, CP 192
Cuplu max/turatie 71/1300
Turatie max, rot/min 2100
Tip cutie de viteze Mecanica sincronizata cu 6 viteze
Raportul de transmitere la treapta:
-I 6,7
-II 3,86
-III 2,34
-IV 1,44
-V 1
-VI 0,82
mers inapoi 6,31
punte spate 5,44
Presiunea in pneuri:
-fata 7,5
-mijloc -
-spate 7,5
Dimensiuni anvelope 1000*20
Viteza maxima a vehiculului, km/h -
Nr. anvelope 6


Attachments:
bus 0126.JPG
bus 0126.JPG [ 88.54 KiB | Viewed 15930 times ]
bus 0024.JPG
bus 0024.JPG [ 80.17 KiB | Viewed 15929 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 May 2006 16:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Cum se numeste MAN-ul din care provine Roman 111? cel din care provine Roman 112 e MAN 750.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 00:04 
MAN 535 HO
http://www.olafs-fotoseite.de/B01000.html


Attachments:
B01000-MAN-535-Reiseb-kurz-Langenhettenbacher-hbeige-Str-rot.jpg
B01000-MAN-535-Reiseb-kurz-Langenhettenbacher-hbeige-Str-rot.jpg [ 114.39 KiB | Viewed 11515 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Aug 2008 23:00 
Iata si o schita a autobuzului Roman 11 RTD.


Attachments:
Imag000(1).jpg
Imag000(1).jpg [ 76.09 KiB | Viewed 15292 times ]
Imag002(1).jpg
Imag002(1).jpg [ 62.39 KiB | Viewed 15291 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 01:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Arh.Kovacs Raoul-Alex wrote:
Iata si o schita a autobuzului Roman 11 RTD.

In carte, denumirea e usor gresita: De fapt este Roman 111 RDT (nu RTD!). Majoritatea autobuzelor care s-au construit au fost insa doar "111 RD", cele turistice ("T", adica cu dotari de confort mai evoluate) s-au fabricat in numar foarte restrans.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 16:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. Ce dotari implica statutul de autobuz "turistic"?

2. Logic vorbind, daca litera T vine de la turistic, trebuia sa excluda R-ul. Si totusi, acestea coexista:
-RDT
-RDT-M
dar oare, nu cumva T-ul inseamna turbo? Ganditi-va la modelul 111 RDT-M; aceeasi lungime, aceeasi dispunere a ferestrelor laterale ca la Roman 111, dar teava de esapament mult mai groasa si putere a motorului de 256 CP. Era motor D2156 cu cilindri oblici??? sau era D2156 cu cilindri orizontali, de 192 CP care, datorita turbinei mai primea 64 CP in plus? Si, o ultima caracteriitica a modelului RDT-M era fumul gros, nu chiar ca la 112 RDT, dar nu de putine ori luneta (foarte mica) era innegrita de funingina.

3. Unele Roman-uri respecta, intr-adevar, "cerinta" pentru a fi codificate cu R: usile manuale, cu clanta. Insa exista suficiente Romanuri 111 care au usi pneumatice, cu doua canaturi, care se deschid in afara. Acelea au mai primit "sufixul" RD sau pur si simplu, Roman 111*? Usile actionate pneumatic nu mai sunt caracteristice R-urilor.

*In mesajul lui Silviu este un 111 RDT, dar acela e un prototip. Cand am pus intrebarea vizavi de mentinerea / renuntarea literei R din codificare am in vedere modelul de serie cu usi cu doua canaturi, nu exemplarul din poza lui Silviu, care arata ca si cum ar avea aer conditionat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 17:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
@OAB:
Imi pare rau, dar nu mai putem reinventa istoria.

"T" insemna atunci turistic, iar "R", rutier. Fie ca ne place sau nu, ca are logica mai multa sau mai putina acea clasificare.

Autobuz rutier nu insemna ca are usi cu clanta, ci ca este destinat in principal traseelor interurbane si capacitatea sa nu includea locuri in picioare (desi asta nu prea s-a respectat in practica). Autobuz turistic era acel autobuz rutier conceput pentru un confort superior: scaune imbunatatite, finisaje de lux, dotari extra - mergand chiar pana la aer conditionat (pentru export).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jun 2010 17:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Roman 111 in actiune:



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Jan 2011 19:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
CL 05 ADY, Roman 111 cu usa pentru sofer pe partea stanga:


Attachments:
IMG_3117.jpg
IMG_3117.jpg [ 333.05 KiB | Viewed 13143 times ]
IMG_3119.jpg
IMG_3119.jpg [ 384.33 KiB | Viewed 13143 times ]
IMG_3120.jpg
IMG_3120.jpg [ 384.65 KiB | Viewed 13143 times ]
Copy of IMG_3120.jpg
Copy of IMG_3120.jpg [ 611.89 KiB | Viewed 13143 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2012 21:01 
OAB wrote:
Cum se numeste MAN-ul din care provine Roman 111? cel din care provine Roman 112 e MAN 750.
ROMAN-111RD este licenţă MAN 750HO-R11, cu motor MAN D 2156HM85, cu procedeul de ardere MAN HM, are 6 cilindri în linie dispuşi orizontal şi dezvoltă 192 CP la 2100 rot/min. Cel postat de "Acier" este un model care la acea dată nu se mai fabrica, MAN 535HO şi care era dotat cu motor cu 6 cilindri în linie dispuşi vertical, tip MAN D 0836HM91H, ce dezvolta 160 CP.
    ROMAN-112UD nu provine din tipul MAN 750, este licenţă MAN 890UO-M12A, având acelaşi motor orizontal dispus la mijloc, sub podea. Tipul MAN 750HO-M11A are acelaşi motor, dar dispus în consola spate. Deosebirea constructivă esenţială între 750HO şi 890UO este înălţimea podelei de la sol. 750HO are podeaua la 715 mm înălţime de la sol, între prima şi a doua uşă, fiind un precursor al autobuzelor cu podea joasă, în timp ce 890UO are podeaua la 980 mm înălţime de la sol.


Top
  
 
 Post subject: Autobuze Roman-111
PostPosted: Mon 11 Jun 2012 15:52 
Din cate stiu, ultimile astfel de autobuze s-au produs in 1994! Erau destul de bine adaptate drumurilor comunale si judetene (de multe ori neasfaltate, ci doar pietruite), cu exceptia pernelor de aer care se spargeau des (de ce ?).
In plus, designul era atractiv( in special partea din fata mi s-a parut foarte reusita, cu linii si faruri rotunde!)

In 1994 stiu ca a aparut modelul interurban (ultimul autobuz interurban produs la "Rocar/Autobuzul") "RDTM-111", cu urmatoarele imbunatatiri: motor supraalimentat (240 cp fata de 192 cp), doua perechi de faruri patrate in partea din fata, scaune individuale in locul banchetelor comune, si- uneori- si statie de radioamplificare!
In ce an a fost produs ultimul astfel de autobuz interurban (in unele cazuri folosit si ca "autocar") ?


Top
  
 
 Post subject: Re: Autobuze ROMAN 111
PostPosted: Sat 19 Sep 2015 14:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Pliant.


Attachments:
T 111.jpg
T 111.jpg [ 124.87 KiB | Viewed 8517 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze ROMAN 111
PostPosted: Thu 22 Oct 2015 08:09 
Autobuzul prezentat in ultimul pliant este RDTM-111, avand, fata de autobuzul RD-111, urmatoarele imbunatatiri- motor diesel mai puternic (240 cp fata de 192 cp la RD-111), design modificat, scaune individuale in locul banchetelor comune, si optional posibilitatea de a fi dotat cu aer conditionat, statie de radio-amplificare (pentru a putea fi eventual utilizat si ca autocar turistic).

Modelul RDTM-111 a fost produs cu incepere din anul 1994, pana in 1996, iar apoi numai la comanda. A fost ultimul autobuz interurban produs de Rocar.


Top
  
 
 Post subject: Re: Autobuze ROMAN 111
PostPosted: Wed 07 Feb 2018 22:43 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Am dat de o imagine foarte ciudata de pe google streetview. In ea apare un Roman 111 dar nu stiu daca sa-l numesc 111RD sau cum. Are tot 2 usi pneumatice insa usa 2 este in fata puntii motoare.

Initial am crezut ca e facut artizanal, dar e prea ingrijit, in sensul ca masina e in paragina dar locul unde ar fi sudari la asa o modificare nu arata rugina la care ne-am astepta. Usile la bagaje sunt la fel, facute sa incapa la maxim (in loc sa fie astupate ultima, e mai mica)

Ce se stie despre aceasta masina? A fost prototip sau au fost mai multe?

Masina e in Vanju Mare, MH


Attachments:
roman 2 usi.jpg
roman 2 usi.jpg [ 438.2 KiB | Viewed 7430 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze ROMAN 111
PostPosted: Sat 10 Feb 2018 01:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
castrosua wrote:
Ce se stie despre aceasta masina? A fost prototip sau au fost mai multe?
N-am vazut asa ceva niciodata pana acum, s-ar putea sa fie un prototip. Usa din spate are si ea ferestre la partea inferioara.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze ROMAN 111
PostPosted: Mon 26 Oct 2020 13:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
ROMAN 111 RDT.


Attachments:
roman-111rdt.jpg
roman-111rdt.jpg [ 103.79 KiB | Viewed 3422 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group