De circa doi ani, transportatorii din Germania fac presiuni pe autorităţi pentru eficientizarea transportului cu autocamioane, prin mărirea lungimii şi a masei totale rulante a trenurilor rutiere. Au obţinut, mai întâi, derogări pentru probe, iar constructorii de remorci şi semiremorci au trecut la treabă.
Toate aceste probe se desfăşoară sub denumirea generică "LangLKW".
Acum, comisiile de specialitate din cadrul UE, vor elabora şi vor aproba, cât de curând, aceste noi prevederi.
Vă redau două exemple, cu ajutorul revistei "Lastauto omnibus".
Primul este un autotractor MAN cu formula roţilor 4x2, care se cuplează cu o semiremorcă sprijinită frontal pe şaua autotractorului şi în spate pe un peridoc pe două osii, după care urmează o semiremorcă pe trei osii, sprijinită frontal pe şaua montată pe peridoc.
Al doilea este un autocamion SCANIA cu formula roţilor 6x2-2, care se cuplează prin remorcare cu un peridoc pe două osii, pe care este sprijinită, pe şaua acestuia, o semiremorcă pe trei osii.
Sisteme obligatorii:
-Motor cu normă de poluare EURO 6.
-Retarder.
-ABS, sistem de antiblocare al frânării.
-EBS, sistem de frânare cu control electronic.
-ESP, program electronic de stabilitate.
-ASR, sistem de control al tracţiunii.