TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 03 Aug 2021 14:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
Author Message
PostPosted: Tue 08 Apr 2008 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 07 Apr 2008 14:23
Posts: 14
Location: Bucuresti
Am realizat mai de multa, adica pe 9 februarie, niste poze la cele 2 garnituri de pe M4, cele cu usile rosii. Le-am pozat la Gara de Nord 2 si 1 Mai. Pozele sunt realizate 100 la suta de mine. Daca aveti ceva dubii astept mesaj pe privat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 17:50 
Offline
User avatar

Joined: Mon 07 Apr 2008 14:23
Posts: 14
Location: Bucuresti
Un prieten din Timisoara mi-a dat niste poze cu niste garnituri Iva pe care lea pozat el cand a fost in Bucuresti, in noiembrie 2006. Stie cineva despre aceasta garnitura. Avea o schema interesanta de vopsire.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 19:11 
Este schema de vopsire facuta de Alstom. :!:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 23:34 
Referitor la ramele IVA in general...modernizari stiti ca au fost multe..ati auzit vreodata ca vreun angajat sa zica ceva de bine despre vreuna din ele? eu nu...nici despre IVA nemodernizata nu se crede prea mult. Si asta dintr-un motiv simplu..de cand au venit BM-urile toata lumea este mai comoda...si tot ce a fost inainte este bagat in intregime in capitolul probleme de exploatare. Prea este frustrant sa vezi ca nimeni nu este multumit in ultimii ani de Astre...dar inainte de 2000 daia mai vroiau Astre...ca nu le placeau...

Ma scuzati daca am introdus o nota diferita in acest mesaj dar mentalitatea unora prin care tot ce este vechi este catalogat din start ma deranjeaza...iar ca fapt divers rama alstom nu cred sa fi avut probleme dintr-un motiv simplu.."ardeau" calcaiele alstomului dupa un contract de modernizare al intregului parc..si-or fi dat si ei silinta...omeneste asa mi se pare logic..dar in realitate...numai interese..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 08:05 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Quote:
Prea este frustrant sa vezi ca nimeni nu este multumit in ultimii ani de Astre...dar inainte de 2000 daia mai vroiau Astre...ca nu le placeau...


Eu, ieri am mers cu un BM si toate geamurile erau aburite, ca in autobuzele care circula prin ger iarna. Pai ce climatizare au astea fata de ASTRE? Nu am vazut asa ceva la vechile trenuri. Inseamna ca in BM nu se aduce aport de aer proaspat din tunel, ci doar se recircula!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
Exista si persoane de la metrou care regreta aducerea BM. Am auzit o discutie intre 2 mecanici care mergeau la Eroilor ca daca se strica un BM ar dura mult pana ar fi pus in functiune (in interiorul tunelului si imbarcat cu calatori). La o IVA spuneau ca ar fi mai simplu de facut rama sa mearga. BM ar avea prea multe capace care ascund unele componente care in caz de o defectiune ar dura mult scoaterea si punerea capacelor la loc(ca se minunau ca un capac costa mult sau orice componenta a unui BM ar costa enorm de mult).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 22:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Ce este prost e ca aceeasi mentalitate este la Metrorex de jos si pana la varful ierarhiei. Vrem parc de vehicule noi dar nu avem cu ce sa le intretinem si nici nu calificam serios oamenii pentru asta. Aceeasi mentalitate bolnavicioasa ne aduce vesnic pe noi Romanii in situatia de a fi inceputi si neterminati. Ne miram de efort si finalizam proiectele doar la limita minima a lor. Din pacate obiceiurile proaste se perpetueaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 16:13 
De astazi 90% din parcul circulant format din IVA sunt sterse complet de grafitti pe geamuri...

Va reincepe o sesiune de RK...


Cu aceasta ocazie am putea vedea si ramele albastre in traseu dar am inteles ca nu vor fi rame cu posturi de conducere...cele albastre vor fi "rama 2" mereu si vor fi folosite doar pt motoare...restul echipamentelor ramanand inactive...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 16:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
Se observa ca au inceput s-a stearga geamurile. Macar atat. Am vazut azi multe rame vopsite complet care au geamurile sterse. Exista chear unu vopsita cu alb si rosu pe 4 vagoane...si aceea avea geamurile sterse. Si am mai auzit de la mecanici ca se vor schimba/sterge si acele beculete de deasupra usilor care sunt destul de vitale pentru siguranta circulatiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 00:01 
Din ce am vazut se vor monta niste senzori de miscare prin remize cam la 50-60 cm inaltime fata de sol...plus ca remizele vor fi dotate cu porti, iar cat vor fi trenuri garate vor fi inchise...nu ca asta i-ar incomoda cu ceva...dar senzorii cam da..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 17:40 
Hai sa ne aducem putin aminte de perioada cand magistrala 1 era terminata doar pana la Gara de Nord, iar pe M3 nu se terminase statia Gorjului:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
Un asa panou nu am mai vazut de ani buni. Cat de veche este poza? s-au este vreo rama care sta pe undeva parca uitata de lume. Am vazut un timp o rama cu harta M2 dar a disparut si aceea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 22:38 
Poza este de azi...rama este 009. O epocala care inca este in picioare...din pacate interiorul este desfacut.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008 08:08 
Traseul de pe acea harta pe M1 este urmatorul:

Gara de Nord - Crangasi - Semanatoarea - Grozavesti - Eroilor - Izvor - Piata Unirii - Timpuri Noi - Mihai Bravu - Dristor - Leontin Salajan - Titan - Muncii - Republica

Observam ca lipseste din peisaj si statia Basarab.


M3:

Industriilor - Pacii - Armata Poporului - Politehnica - Eroilor.

Lipseste statia Gorjului.



Ce imi place pe aceasta harta este ca dupa statia Semanatoarea avem figurat si Depoul Ciurel.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 23:58 
Ramele 104, 094, 097 ce alcatuiesc impreuna o garnitura de metrou au fost proaspat revopsite in partea botului in schema galbena. La posturile de conducere botul arata foarte bine spre deosebire de posturile de conducere moarte unde desi vopsite noi exista petice de nuante diferite.

Odata cu acest tren va incepe si o campanie de vopsire a IVA. Sa vedem cat va tine.

...........


In rama 022 unul din capacele sistemului de iluminat interior a fost schimbat in urma unei avarii si a fost montat unul identic cu cel postat mai sus. Cei care doriti sa vedeti afisul pe viu cautati rama 022, mai precis vagonul B al ramei. De 4 zile a iesit in exploatare pe M3. Aceast vagon este vagonul 2 pe sensul liniei 1 a M3 adica Industriilor>Eroilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 00:26 
Trenurile proaspat vopsite inca se mentin iar acum cca 2 saptamani un al 2-lea tren a fost curatat pe partea frontala.

Cat despre ramele IVA dupa cum bine stiti exista anumite modele mai deosebite cum sunt cele "Old-School" cu parbrizul retras si bot cu o forma convexa. Acestea au fost primele rame intrate in folosinta iar pe toate cele care mai sunt in functiune in locul anului de fabricatie este stantat "1979". Acestea sunt:

003, 004, 005, 006, 008, 010, 011, 014 (rame in circulatie)
2 modele epocale sunt in conservare la Depoul IMGB iar o parte la Industriilor (nu cunosc exact numarul)

In poza avem rama 009 din depoul IMGB apoi rama 164 care face parte din al 2-lea TEM recent curatat frontal.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 08:22 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Ce insemna "8" si "5" scrise jos, pe botul vagonului, deasupra cuplei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 11:06 
Sub cuple exista niste conducte de aer. Una de 8 Bari si una de 5 bari.
Marcajele exista si intre vagoanele A si B


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 16:16 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Cea de 5 este conducta principala pentru sistemul de frinare clasic CFR , KD2 iar cea de 8 coducta generala de aer (alimenteaza trenul cu aer in cazul defectarii unui compresor) si indica locul unde se afla robimetii de izolare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 22:41 
Iar la vagonul A conducta de 5 este pe partea dreapta in sensul sau iar la vagonul B este pe partea stanga tocmai pentru a favoriza cuplarea. Astfel in cazul unitatilor multiple conducta ramane mereu pe aceeasi parte.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Jun 2008 23:38 
Trenul pt magistrala 4 format din ramele 075-086 a iesit astazi de la RK si va incepe o scurta perioada de probe.


003-058-005 era astazi la probe de tensiune dupa revopsirea botului. Urmeaza spalarea suprafetelor vitrale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jun 2008 09:30 
freyutz wrote:
Ramele 104, 094, 097 ce alcatuiesc impreuna o garnitura de metrou au fost proaspat revopsite in partea botului in schema galbena.


Am avut ocazia sa calatoresc ieri cu aceasta garnitura, pe langa faptul ca toate geamurile erau curate am observat ca nu avea decat pe vreo 2 din vagoane cate un desen izolat. In rest era curata :!:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Aug 2008 23:30 
Astazi soc in statia Piata Unirii 1

Filmuletul putin mai tarziu.

Later Edit: Filmulet: http://www.youtube.com/watch?v=oOSPknYFKEg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Aug 2008 01:20 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Nu inteleg care este treba cu filmuletul :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Aug 2008 01:49 
Arata doar prezenta inedita a ramei IVA in statia Unirii 1. :P atata tot :D
Din data de 30 iunie nu am mai vazut rama IVA pe M1 iar ultimul tren ce a circulat pe M1 cuprinde rama 066 (nu stiu cu ce mai este cuplata :oops:)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Aug 2008 17:52 
IVA vor reveni la toamna :D Asa s-a intamplat si vara trecuta, cand au ajuns si flori pe M1.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Aug 2008 20:24 
de la 15 septembrie 2 capitale de pe M1 vor pleca pe M2 iar locul lor va fi luat de 2 sau 3 IVA.
Probabil inapoi pe M2 vor pleca tot Talin si Riga(nu am vazut-o demult).

Turele raman aceleasi:
M2: 1-20
M1: 21-40


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 00:02 
CFR EMU motor car 55-0013-7 in Electroputere's plant, Craiova, july 1999.

Asta spune totul iar daca va uitati in spatele automotorului in partea dreapta o sa intelegeti probabil care este treaba cu ramele abandonate la Electroputere. In 1999 ramele albastre existau deja deci nu ramane decat sa deducem ca se realiza o modernizare chiar cu 2 ani inainte de semnarea contractului cu Bombardier. De casat nici nu poate fi vorba deoarece nu se caseaza pe stand cu vagonul ridicat in hala.

Photo M. Dorobantu, scan by A. Bianco, submitted by R. Viellard (ceferist@hotmail.com)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 22:07 
Adica Electroputere lucra la modernizari asa, fara contract si fara plata?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 22:15 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Din pacate, trenurile albastre functioneaza pe acelasi principiu cu cele vechi (motoare cc si pornire reostatica) la care s-a adaugat un calculator similar BM-ului, care actioneaza niste contactori de constructie diferita (de IVA) care si ele se mai defecteaza si, din cite stiu, calculatorul nu este compatibil sa lucreze cu ce este pe tren. De multe ori da niste erori ciudate sau defecte care nu exista, nu mai vorbesc de controlul curentului prin motoare, care este citit cu traductoare de proasta calitate si, ca o paranteza, au fost pe trenurile care au fost modernizate pe la Craiova montate traductoare care aveau o rata de defectare de 3-400% fata de cele produse de Electromagnetica.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group