TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Wed 17 Apr 2024 00:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 23:35 
shoppy wrote:
Adica Electroputere lucra la modernizari asa, fara contract si fara plata?


Stii bine ca se zice ca si Astra Vagoane a fost infundata in faliment tot de catre Metrorex si o comanda de prin anul 1995 care s-a incheiat tot cu o neplata. Comanda sunt sigur ca a fost sau poate Electroputere lucra la un prototip de tren cu care sa participe la "Licitatia" din 2001.

Trenurile albastre au fost dotate cu ceea ce era la acea vreme mai bun in Romania. Este logic ca daca la indemana ar fi fost motoarele in CA si alte tehnologii care la noi in tara nu aparusera sau erau foarte scumpe le-am fi avut. Ghinionul ramelor este ca au fost fabricate imediat dupa revolutie cand toata lumea vroia fonduri si a inceput declinul industriei Romanesti.
IVA partea de sus era buna asa cum era inainte sa fie atacata de graffiti. Asa s-au mancat garniturile usilor, asa s-a ajuns sa nu le mai pese la nimeni de ele ca doar de: "si asa arata cum arata" iar toate aceste lucruri au ca rezultat direct faptul cum a ajuns IVA astazi.
Interventiile asupra trenului IVA ar fi trebuit sa intervina in partea de sub carcasa si ar fi trebuit schimbat sistemul de actionare, motoarele si altele. Si chiar daca ar fi costat modernizarea cat un tren Bombardier nou (ipotetic) tot ar fi fost mai avantajos ca nu trebuia sa incepem sa schimbam macazele cu totul, sa experimentam noi profile de linii, cabluri, semnale, etc. Pentru ce? Siguranta calatorului? Vai...hai sa punem un fir pe fiecare sina, il conectam la un laptop si un hacker mai dat dracu se joaca cu metroul. Consider sistemul automat de la metrou doar o chestiune de timp pana va incerca cineva sa il sparga si asta pt ca multi probabil nu se gandesc ca la metrou este un sistem automat. Pentru ce? N-au obosit mecanicii 30 de ani si or fi obosit acum te pomenesti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 00:07 
Stai linistiti cu hackerii ca ai vazut prea multe filme ieftine in care indivizii tasteaza ca nebunii fara sa dea vreun space sau enter iar pe ecran se perinda luminite si ferestre aiurea. Un automat sau calculator de proces nu se poate heckerii de la distanta pentru ca nu dispune fizic de interfete de comunicatie la distanta (pentru ca efectiv nu are nevoie de ele). El nu comunica decat pe o interfata de programare prin seriala, ethernet sau ceva mai destept, deci trebuie sa intre in metrou ca sa faca ceva, iar daca a intrat in metrou deja nu se mai pune problema de siguranta, ca poate sa faca orice. Si chiar si la IVA, daca intra unu suparat in tunel atunci iti pune semnalu pe verde, bruiaza dispeceratul si asa mai departe.
De obosit au obosit la englezi, vezi mecanicul care, inca inexplicabil, desi era instalata "maneta mortului", a condus calm si senin trenul cu viteza maxima in zidul de la capatul liniei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 00:15 
Mai...un tren aflat pe automat preia informatiile din cale. Informatiile sosesc in niste balize dintr-un computer central iar balizele sunt legate direct pe linie. Ma refer la faptul ca se poate afla usor frecventa si eventual bruiarea ei. Iar ce ai zis tu referitor la semnal stai calm ca doar prin schimbarea becului nu se intampla nimic. Nu uita ca mai exista INDUSI.


Attachments:
P1010736 (Medium).JPG
P1010736 (Medium).JPG [ 30.35 KiB | Viewed 7514 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 00:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
freyutz wrote:
Nu uita ca mai exista INDUSI.


Care e compatibil doar cu IVA (de fapt invers, IVA e dotata cu INDUSI) si care mai e si deconectat in majoritatea statiilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 02:18 
Sa nu o ducem in polemici. Stiti bine de ce este deconectat si tot la fel de bine stiti ca sistemul isi facea foarte bine treaba asa cum face inca si la CFR.

Iar ceea ce se intampla acum cu semnalizarea mi se pare o aberatie totala! Nu am nimic impotriva progresului dar din punct de vedere al calatorului (ca el foloseste metroul) prefer rame IVA pe toate magistralele macar de dragul intervalelor care mai acum cativa ani printr-un miracol erau mult mult mai mici. Si fara ATC, si fara trenuri noi si multe alte lucruri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 22:00 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Inainte pentru intretinerea trenurilor IVA erau 5-600 muncitori acum la BM sint 60 si ma refer numai la M 1-3


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 23:13 
... si linia nu e legata la pamant pentru impamantare? Nu cred ca ai inteles bine. Si care e distanta dintre baliza si receptorul de pe garnitura cand se face citirea, cred ca e foarte apropiat, cam ca la Indusi, deci nu poate sa stea unu in statie pe scaun cu antena in mana si sa bruieze Indusi sau baliza..
Asa nu trebuie sa hackeresti nimic, sari pe sine, tragi un sut in cablurile de la balize, inca un sut in cablu de la Indusi, inca un sut in cablu de la semnal la sina, astea ies din conectori si baliza e terminata, Indusi e terminat, semnalul e pe verde...

Pe vremea lui Ceausescu nu avea nimeni tupeu sa-i zica lu tovarasu ca nu se poate, ca zbura la canal, si nu avea nimeni tupeu sa intre prin tunel, ca ajungea impuscat pentru cabotaj. Acum...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 23:52 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Acele cutii din poza de mai sus nu este baliza aceea este o cutie care citeste unde se afla trenul , cum face asta , cele 2 seciuni sint separate electric , cind roata trece si scutcircuiteaza cele 2 sectiuni trimite un semnal spre calculatorul de proces care supravegheaza fiecare tren prin softul care il are implementat , fiecare tren are un cod al lui acesta este trimis prin radio spre calculatorul central acesta trimite la rindul lui spre tren informatii trenului . antenele (2 ) pentru fiecare capat si sint cam la 10-15cm deasupra sinei
Balizele in patratele galbene care sint prin statii si acestea sint ca un cod , nu au sursa proprie de alimentare , ele sint alimentate de antena baliza care este situata sub tren undeva in centru pe rincipiul inductiei electromagnetice si lucreaza ca niste repere fixe cele 3 sisteme (controlul din linie , calculatorul si trenul sint legate intre ele in retea) cam asa lucreaza instalatia ATO automatic train operational (operarea automata a trenului)l. A nu se confunda cu ATP care este cu totul altceva automatic train protection (protectia trenului)
Si ca o paranteza softul este intr-un alt limbaj care pentru a-l vizualiza se folosesc programe speciale pentru windows ( uneori si 3 programe diferite concepute special care convertesc dintr-unul in altul pentru a citi diferite informatii ) si cam greu de spart de o persoana sau chiar de mai multe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 00:33 
bygy007 wrote:
Acele cutii din poza de mai sus nu este baliza aceea este o cutie care citeste unde se afla trenul[...]


Prin respectivele cutii se realizeaza legatura dintre tren si computerul central, iar despre codificare sa fim sinceri...n-am prea auzit de un soft nespart niciodata. Afirmatia cu un soft imposibil de spart mi se pare 100% falsa indiferent de creatorul softului si obiectul folosirii sale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 01:00 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Da, sint de acord cu tine, dar cred ca este destul de greu, dupa ce am vazut cu ce se maninca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 01:15 
Freyutz, daca nu ai cunostinte de automatizari si transmisii radio, asta e, nu are acum rost sa umplu forumul cu notiuni tehnice si argumente ca sa te conving, ca deviem.
Doar crede-ma, astea cu orice "soft" se "sparge" sau "vine unu cu laptopu si doua fire si sparge tot", sunt copilarii care nu-si au locul aici.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 01:39 
Era doar o expresie simplista si stilizata care sugera ca nu este imposibil. Nu cunosc tehnicile hackerilor si nici nu intram in astfel de detalii doar ca se la felu in care prin tunele intra si iese cine vrea se pot monta anumite dispozitive artizanale sau nu pentru aflarea frecventelor radio la care se realizeaza comunicarea. Desigur mai simplu este de taiat un cablu dar totusi suntem la topicul ramelor ASTRA IVA iar eu sunt curios ce se intampla acum 9 ani in uzinele EP cu acele rame de pe stand.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 01:39 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Poate intelege cineva ceva din slide-ul acesta www.tsd.org/papers/apta2002holliday.ppt

Alea au fost cele mai proaste trenuri modernizate vreo data, Aradul lucra mult mai bine. Nu stiu daca mai sint in circulatie acum, un exemplu ar fi 054-065-067.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 01:01 
Poti sa stai linistit, nu e o singura freventa ca la radio pe FM, ci o plaje de foarte multe frecvente, transmisia sarind aleator de pe una pe alta, de aceea nu se poate bruia sau suprapune informatii false. Iar americanii si canadienii au de ani buni locomotive de ajutor in garnitura sau impingatoare care sunt controlate prin radio, si inca nu au patit nimic ca sa renunte la sistem ca ar fi nesigur sau daca si-ar pune unii mintea atunci l-ar putea bruia sau pacali.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 02:19 
Asta asa este intradevar nu m-am gandit la exemplul americanilor care ei au din 1960 sistemul ATC dezvoltat de catre Bombardier Transportation.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 23:21 
Din depoul Militari toate ramele albastre vor pleca la depoul IMGB unde vor sta pana in anul 2010 cand vor fi casate. Pana atunci ramele de la IMGB au sosit in Militari si asteapta inceperea programului de toamna la casari.

Cei ce vor sa vada ramele albastre o pot face facand o excursie la depoul IMGB unde se pot vedea 4 astfel de rame chiar din tren.

Am incercat astazi sa fac si un filmulet dar calitatea nu este punctul sau forte.

http://www.youtube.com/watch?v=fzunWMBxqk8


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Sep 2008 15:19 
Azi nu am vazut nicio IVA pe M1, trenurile veneau la 6-8 minute. Au trimis vreuna sau a ramas tot parc micsorat ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Oct 2008 15:43 
Astazi a fost in probe un tren din 2 rame care continea si rama epocala #007. Cealalta rama era de forma #05X. Trenul a avut RK, este curat si va circula pe M4.

Cu aceast tren salvat probabil din parcul rece ramele "epocale" in circulatie sunt:

003, 004, 005, 006, 007, 008, 010, 011, 014

009, 012 sunt in conservare in Dep IMGB.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Oct 2008 08:11 
Ce inseamna cifrele 8 si 5 aflate in partea din fata a Astrelor (undeva, sub parbriz)?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Oct 2008 08:47 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Sub indicatiile alea se afla conductele de aer comprimat.
8 = conducta de aer comprimat 8bari, 5 = conducta de 5 bari.
Intrebare: Cum se fabrica presiunea de 5 bari?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Oct 2008 17:45 
dave wrote:
Sub indicatiile alea se afla conductele de aer comprimat.
8 = conducta de aer comprimat 8bari, 5 = conducta de 5 bari.
Intrebare: Cum se fabrica presiunea de 5 bari?


La bordul ramelor exista un compresor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Oct 2008 22:16 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Cea de 5 bari este presiunea din conducta generala si este facuta din robinetul KD2 (sistemul de frina pneumatica)care la rindul ei este facuta din cea de 8 bari din conducta principala unde este facuta de compresor care baga in rezervoare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Nov 2008 23:48 
Before/After (rama 134)


Attachments:
M2 tronson 2 inaugurare 24 oct 1987.jpg
M2 tronson 2 inaugurare 24 oct 1987.jpg [ 21.29 KiB | Viewed 6958 times ]
P1060408 (Medium).JPG
P1060408 (Medium).JPG [ 73.21 KiB | Viewed 6958 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Nov 2008 00:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pozele astea doua se incadrau in tema concursului de luna asta. Pacat ca prima poza are copyright.

Alta observatie legata de rama 134:

Atunci, Răul, desi intra in ea, ramanea pana la urma in exterior...
Acum, desi Răul pare a-i afecta doar exteriorul, a intrat adanc in interior. In interiorul societatii noastre, in care fiecare aspirant la celebritate a devenit un mic dictator.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Nov 2008 00:57 
Tot ce pot spune e ca este foarte trist sa te uiti si sa faci o comparatie intre cele 2 poze...foarte trist...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 16:27 
Sa studiem putin si bordul de IVA.


Attachments:
DSC06823.JPG
DSC06823.JPG [ 85.06 KiB | Viewed 6776 times ]
DSC06828.JPG
DSC06828.JPG [ 120.53 KiB | Viewed 6774 times ]
DSC06832.JPG
DSC06832.JPG [ 131 KiB | Viewed 6774 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 16:31 
Pe rama in care am facut pozele am observat si un sistem de diagnoza a vagonului cu evenimente date pe baza unui cod. Sistemul pare mai nou decat cel pe care il stiam eu pana acum produs la fostul ICRET (cutia lui este in poza PC060011.JPG pus aici http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... sc&start=0 de Dr2005) deci exista cel putin 2 sisteme de diagnoza puse pe ramele IVA.


Attachments:
DSC06825.JPG
DSC06825.JPG [ 139.99 KiB | Viewed 6773 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 16:32 
Si in final tabloul cu sigurante monopolare si comenzi din cabina.


Attachments:
DSC06827.JPG
DSC06827.JPG [ 43.01 KiB | Viewed 8688 times ]
DSC06829.JPG
DSC06829.JPG [ 116.5 KiB | Viewed 8689 times ]
DSC06830.JPG
DSC06830.JPG [ 85.65 KiB | Viewed 8689 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 23:27 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Marian Andrei wrote:
Pe rama in care am facut pozele am observat si un sistem de diagnoza a vagonului cu evenimente date pe baza unui cod. Sistemul pare mai nou decat cel pe care il stiam eu pana acum produs la fostul ICRET (cutia lui este in poza PC060011.JPG pus aici http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... sc&start=0 de Dr2005) deci exista cel putin 2 sisteme de diagnoza puse pe ramele IVA.

Este sistemul de antipatinare (un fel de ABS cre lucreaza la demaraj si la frinare) si este cite unul pe fiecare vagon , dar nu la toate trenurile


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 23:29 
Deci mi se raspunde la o intrebare la care caut de mult raspuns - la metrou exista patinaj.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group