Tom wrote:
Eu vad inca o solutie:
4) Vor trece la serii peste 99, ca la austrieci.
Vom vedea atunci:
100-0001-6. Evident, 0001, desi 0000 e primul dupa standardul UIC.
Sau, daca preferati: 9753
100-0001-6
Noroc ca UIC e standard international, ce ne faceam daca dadeau numere ca RATB?
Sunt 3 aspecte:
1. Pe un forum se afirmau ceva de genul:
A. primele 5 cifre ale codului complet (de 12 cifre) constituie codul extern.
B. Restul de 7 - incluzand aici si cifra de autocontrol, constituie codul intern.
Deci, in principiu, codul intern nu poate avea mai mult de 7 itemi. Asta inseamna:
xx-yyyy-z
xxx-yyy-z ;acesta din urma apare pe unele locomotive seria 42 (425), 46 (461) si 47 (477).
Unele tari care utilizeaza mai mult de 7 itemi pentru codul intern sunt Austria, Croatia si, mai nou, Ungaria care, de fapt, a adpaptat modelul croat. Toate au cod intern alcatuit din 8 itemi: 4+3+1
2. Valabil pentru CFR. Pe un alt forum, un user pe care am toate motivele sa il cred sustinea ceva de genul ca a cincea si a opta cifra a codului complet de 12 cifre nu ar avea o semnificatie clara iar fluctuatia acestora. A cincea cifra, in cazul CFR-ului, este 0. Cea de-a 8-a cifra ar fluctua in asa fel incat cifra de autocontrol al codului intern sa se potriveasca si codului complet.
AB CD E FGH-IJK-L
Cifra H ar fi aceea care ar "ajusta" codul complet in asa fel incat cifra L (cea de autocontrol) sa se potriveasca intregului cod. Cifra E este 0, cifrele FG sunt clasa (seria) iar numarul de parc este constituit din cifrele I, J si K.
3. Pe undeva, e normala modificarea codului UIC pentru vehiculele longevive. Lumea evolueaza iar normele internationale se modifica in timp. Desigur, asta nu inseamna acordarea numerelor de serie dupa criterii mai mult ilogice decat logice cum se intampla, uneori, la CFR.
Din acest motiv, poate nu ar fi rau sa se adopte un sistem similar celui unguresc: inscriptionarea a doua coduri. Unul cu caractere mari - care sa se pastreze pana cand locomotiva se retrage din circulatie - si unul cu caractere mici - cel UIC.
In cazul CFR-ului si ale companiilor private care utilizeaza infrastructura CFRar insemna:
A. in cazul locomotivelor: 060-EA1-yyy sau 060-DA-yyy scris cu caractere mari iar codul gen 41-yyyy-z cu caractere mici; oricum, nu m-as mira ca acesta sa devina 41x-yyy-z