TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 15:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
 Post subject: 209. Deva - Brad
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 21:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Fier vechi...

Istorie...

O poza preluata de pe adevarul.ro

Autor: Drig Simion.


Attachments:
Brad-Deva.jpg
Brad-Deva.jpg [ 76.49 KiB | Viewed 23971 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Date despre aceasta cale ferata, postate de catre Vlad pe pagina de internet: http://www.forumtrenuri.com


Attachments:
db01.jpg
db01.jpg [ 35.45 KiB | Viewed 23968 times ]
db02.jpg
db02.jpg [ 90.13 KiB | Viewed 23969 times ]
db03.jpg
db03.jpg [ 91.84 KiB | Viewed 23969 times ]
db04.jpg
db04.jpg [ 92.14 KiB | Viewed 23968 times ]
db05.jpg
db05.jpg [ 100.69 KiB | Viewed 23970 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 22:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Intre timp, s-a demontat si dat la fier vechi cam tot... inclusiv podurile metalice!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Feb 2010 02:19 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Dist._________Statii - Halte si alte puncte de oprire(1996)
Simpl.

.________________________Deva
5.9___________________Ram. Mintia
2.5___________________Paulis Lunca
1.0__________________Paulis Lunca Gr.T.
4.9____________________Stoeneasa
1.9________________Craciunesti P. Macaze
5.0_____________________Baita hc.
3.7____________________Ormindea
4.5__________________Dealu Fetii Hm.
3.6_________________Valea Izvoarelor h.
2.3_____________________Brad hc.
1.3______________________Brad

Vit Max 100 Deva - Ram. Mintia
Vit Max 40 Ram. Mintia - Brad

Din informatiile mele se pare ca linia a fost demontata pe portiunea Brad - Craciunesti P. Macaze 20.4 km
Pe tronsonul Mintia - Paulis Lunca Gr.T. circula trenuri de marfa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 10:59 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Acesta este viaductul Hagau in statia Ormindea. Comuna este Valisoara. Semnalul de intrare in statie este chiar inainte de viaduct. Statia este o statie luna de aproximativ 825 m intre semnale pentru a putea incapea marfare foarte lungi. Atat viaductul cat si tunelul dinspre Deva fac parte din statie.
Attachment:
Deva - Brad 1.jpg
Deva - Brad 1.jpg [ 57.29 KiB | Viewed 15959 times ]

Attachment:
Deva - Brad 2.jpg
Deva - Brad 2.jpg [ 54.79 KiB | Viewed 15959 times ]


Pe portalul tunelului dinspre Brad e trecut anul 1980, iar pe cel dinspre Deva 1981

Attachment:
Deva - Brad 3.jpg
Deva - Brad 3.jpg [ 32.37 KiB | Viewed 15959 times ]

Attachment:
Deva - Brad 4.jpg
Deva - Brad 4.jpg [ 54.58 KiB | Viewed 15959 times ]


Portalul dinspre Deva, vedere spre Brad
Attachment:
Deva - Brad 5.jpg
Deva - Brad 5.jpg [ 48.83 KiB | Viewed 15959 times ]


Portalul dinspre Brad vedere spre Deva
Attachment:
Deva - Brad 6.jpg
Deva - Brad 6.jpg [ 48.36 KiB | Viewed 15959 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 11:26 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Continui drumul spre Deva. După tunel urmează un viaduct pitic cu arcade. M-am coborît la baza lui să îi fotografiez arcadele.
Image
Un alt viaduct în genul celui de dinainte
Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 12:13 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Un alt viaduct inaintea de al doilea tunel dinspre Ormindea
Image
Al doilea tunel, portalul dinspre Brad
Image
Stâncile calcaroase din munţii Băiţei
Image
Al doilea tunel, portalul dinspre Deva, vedere spre Brad
Image
De aici începe traseul mai dificil al liniei spre Deva, aici este zona cea mai dificilă cu cele mai multe alunecări de teren.
Viaduct mic din plăci de beton
Image
Veşnicile ziduri de sprijin. În spate se obervă terenul care o ia la vale
Image
Terasamentul liniei
Image
Un alt viaduct mic
Image
Linia intră în pădure. Aici au picat pe terasament nişte pietre foarte mari
Image
Halta Peştera sau Băiţa, într-un timp era Băiţa apoi Peştera sau invers nu mai ştiu
Image
Acesta este motivul închiderii liniei, această surpare...
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 12:22 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Spre Crăciuneşti
Image
Viaduct pitic
Image
Acelaşi viaduct numai pe cealaltă parte, înaintea părea mai negru de la umbră...
Image
Viaduct din plăci de beton, vedere spre Brad
Image
Spre Crăciuneşti
Image
Image
Image
Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 13:48 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Ne apropiem de Crăciuneşti
Image
În stânga sunt clădirile de la cariera Crăciuneşti unde mergeau vagoanele de marfă pentru a fi umplute cu piatră de calcar
Image
După Craciuneşti linia reîncepe
Image
Viaductul PeÅŸtera
Image
Image
Urmează o porţiune mai ceva ca în junglă plină de vegetaţie unde abiam mai reuşesc să înaintez
Image
În cele din urmă ajung şi la viaductul Stoeneasa
Image
Spre staţia Stoeneasa
Image
Image
Canton la intrarea în Stoeneasa
Image
Staţia Stoeneasa
Image
Viaduct peste râul Caian la intrare în staţia Păuliş
Image
De la Păuliş trenurile circulă în continuare, cele care vin din Chişcădaga, de la fabrica de ciment. Calcarul este adus pe bezi rulante de la Craciuneşti la Chişcădaga, se face cimentul iar apoi cimentrul este transportat cu trenul, când linia funcţiona se încărcau vagoane cu calcar direct din Craciuneşti
Semnal intrare staţia Păuliş Lunca din direcţia Stoeneasa
Image
Linia din stanga este cea care mergea spre Stoeneasa
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 17:10 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Deci teoretic pana in Stoeneasa si Craciunesti cu cateva reparatii s-ar putea circula.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 17:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
cristi CFR wrote:
cu cateva reparatii
Nu s-a binevoit sa se faca cateva reparatii la Gradistea sau Arpasu, si nici nu se vor face degraba. Si acolo este vorba de magistrale de cu totul alta importanta economica, daca nu si strategica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 18:16 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Da, cu cateva reparatii s-ar putea. Initial linia era inchisa numai de la Brad la Craciunesti, cativa ani mai functionand pana la Craciunesti pentru cariera.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Apr 2010 15:04 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Linia Deva-Brad ar fi fost foarte buna cand vor incepe lucrarile la coridorul IV tronsonul Curtici - Simeria o parte din traficul de marfa putea fi deviat in relatia Deva - Mintia - Brad - Santana - Arad.
Acum probabil vor fi deviate Deva - Ilia - Lugoj - Buzias - Ronat - Arad sau Deva - Ilia - Radna - Timisoara - Arad, nu degeaba au trecut sectia Radna - Timisoara de la neinteroperabile la interoperabile :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Apr 2010 20:27 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Astăzi, fiind şi dumincă am mers în continuarea traseului de la Dealu Fetii la Ormindea
Pilonii viaductului Arinilor şi vedere spre staţia Dealu Fetii. Se vede clar cum linia urcă din staţie spre Ormindea, aici pe porţiunea asta e panta de 28 la mie.
Image
Spre Ormindea şi pasarela de la un drum sătesc din Luncoiu de Sus
Image
Image
Spre Tunelul Mic
Image
Image
Image
Se vede portalul tunelului Mic, tunelul serveÅŸte ÅŸi ca pasaj superior pentru un drum cu asfalt de la Luncoiu de Sus
Image
Image
Spre ieÅŸirea din tunel
Image
Portalul tunelui Mic, vedre spre Brad
Image
Trecem de tunelul Mic şi ne îndreptăm spre tunelul Dealu Mare
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Apr 2010 20:45 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Ziduri de susţinere a terasamentului la Luncoiu de Sus
Image
Spre Tunelul Dealu Mare
Image
Se vede portalul tunelului Dealu Mare
Image
Portalul tunelului Dealu Mare, vedere spre Deva
Image
Portalul tunelului Dealu Mare, vedere spre Brad
Image
Image
Spre viaductul Hăgău
Image
Suportul fostului semnal de intrare în staţia Ormindea, înainte de viaductul Hăgău
Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Apr 2010 20:48 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 9
Staţia Ormindea
Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Jan 2011 15:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Ce a mai ramas: http://www.carpati.org/jurnal/deva_-_br ... e.../2214/


Attachments:
Mintia.jpg
Mintia.jpg [ 49.91 KiB | Viewed 22432 times ]
Mintia 1.jpg
Mintia 1.jpg [ 46.86 KiB | Viewed 22430 times ]
Valea Caianului 13.jpg
Valea Caianului 13.jpg [ 55.7 KiB | Viewed 22431 times ]
Chiscadaga 12.jpg
Chiscadaga 12.jpg [ 43.35 KiB | Viewed 22430 times ]
Pestera 11.jpg
Pestera 11.jpg [ 58.09 KiB | Viewed 22433 times ]
Stoeneasca 11.jpg
Stoeneasca 11.jpg [ 62.89 KiB | Viewed 22430 times ]
Valisoara 10.jpg
Valisoara 10.jpg [ 74.05 KiB | Viewed 22432 times ]
Ormindea 8.jpg
Ormindea 8.jpg [ 51.33 KiB | Viewed 22431 times ]
Ormindea 9.jpg
Ormindea 9.jpg [ 69.87 KiB | Viewed 22431 times ]
Hagau 7.jpg
Hagau 7.jpg [ 60.81 KiB | Viewed 22432 times ]
Dealu Fetii 6.jpg
Dealu Fetii 6.jpg [ 45.98 KiB | Viewed 22431 times ]
Cernele 5.jpg
Cernele 5.jpg [ 62.02 KiB | Viewed 22430 times ]
Luncoiul de Jos 3.jpg
Luncoiul de Jos 3.jpg [ 80.58 KiB | Viewed 22432 times ]
Luncoiul de Jos 4.jpg
Luncoiul de Jos 4.jpg [ 57.48 KiB | Viewed 22434 times ]
Valea Izvoarelor2.jpg
Valea Izvoarelor2.jpg [ 38.84 KiB | Viewed 22432 times ]
Brad.jpg
Brad.jpg [ 72.18 KiB | Viewed 22430 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 18:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Vedere cu gara Brad.


Attachments:
brad.jpg
brad.jpg [ 95.98 KiB | Viewed 21475 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Sep 2014 12:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Sep 2014 12:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Calea ferată Deva - Brad, proiectul uriaş din comunism devenit praf şi pulbere

http://adevarul.ro/locale/hunedoara/cal ... index.html


Attachments:
Ormindea.jpg
Ormindea.jpg [ 44.93 KiB | Viewed 17508 times ]
deva-brad.pdf [232.05 KiB]
Downloaded 358 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Nov 2015 21:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Televiziunea Română continuă seria dezvăluirilor despre jaful petrecut la CFR, după Revoluţie.

După prezentarea reportajului despre dispariţia unui adevărat "Transfăgărăşan feroviar", ruta Vâlcele-Râmnicu Vâlcea, am primit numeroase telefoane prin care telespectatorii ne semnalau un caz aproape identic: calea ferată Deva-Brad, unde 36 de kilometri de şine şi traverse au dispărut.




http://stiri.tvr.ro/exclusiv-cum-au-dis ... .html#view


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Dec 2015 05:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Nu e chiar similar cazul. De pe Vâlcele - Rm. Vâlcea s-au recuperat şine şi traverse de către CFR S.A., pe când tronsonul Păuliş - Brad a fost executat silit şi vândut la fier vechi (inclusiv viaductele metalice!).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 209. Deva - Brad
PostPosted: Fri 24 Dec 2021 12:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Din pacate, soarta acestei linii a fost pecetluita.

Parlamentul României a adoptat, în 21 decembrie, legea privind transmiterea terenurilor, cu o suprafaţă totală de peste 833.000 de metri pătraţi, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. - SA., în domeniul public al municipiului Brad şi al comunelor Şoimuş, Luncoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa, în administrarea consiliilor locale Brad, Şoimuş, Luncoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa.

Bunurile vor fi preluate de administraţiile locale în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a legii. Autorităţile locale au solicitat preluarea în administrare a fostului traseu feroviar de la statul român, pentru a-l transforma într-o pistă de biciclete, construită cu fonduri europene. „Primăriile Brad, Şoimuş, Lucoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa, de pe ruta liniei feroviare abandonate, sunt pregătite să iniţieze un proiect de anvergură, de interes regional, pentru dezvoltarea unui traseu turistic ecologic, inclusiv cu resurse financiare din fonduri europene”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.


https://adevarul.ro/locale/hunedoara/soarta-spectaculoase-cai-ferate-abandonate-hunedoara-decisa-parlament-fost-cladita-cinci-decenii-functionat-zece-ani-video-1_61c441505163ec4271e53e53/index.html


Attachments:
_locale_hunedoara_soarta-spectaculoase-cai-ferate-abandonate-hunedoara-decisa-parlament-fost-cladita-cinci-decenii-functionat-zece-ani-video-1_61c441505163ec4271e53e53_index.pdf [661.22 KiB]
Downloaded 61 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 209. Deva - Brad
PostPosted: Tue 25 Jan 2022 03:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Transferul de terenuri este atributul Guvernului, nu al Parlamentului, prin urmare legea a fost trimisă la CCR de Preşedintele României.
Precedentul există deja: https://lege5.ro/gratuit/gm4timjzgiza/d ... -comunicat


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group