Am trait o mare bucurie vizualizind fotografiile de la inaugurarea troleibuzului in orasul spaniol Castellon de la Plana. Dupa ani buni, iata ca troleibuzele se intorc si aici.
Leeds: oras care va avea troleibuze bi-articulate. Alte orase britanice studiaza reintroducerea troleibuzului.
Bergen: oras norvegian ce are o linie de troleibuz deservita de 6 troleibuze, introduce tramvaiul (LRV) si extinde reteaua de troleibuz. Orase din Suedia sint interesate de acest sistem de transport.
Germania, tara transportului pe sine, parea ca respinge revenirea troleibuzului. Iata ca avem vesti bune.
In cele 3 orase ce au deja troleibuz, acestea vor ramine. In Eberswalde s-a votat in favoarea raminerii celor doua trasee de troleibuz, extrem de apreciate de locuitorii de acolo.
Esslingen a renuntat la troleibuzele bi-mode (duo-buze), raminind doar cu linia 101, deservita de catre 9 troleibuze Van Hool. Se studiaza introducerea troleibuzului pe traseul de autobuz 105 dar si extinderea retelei pt. traseul 118, deservit pina nu demult de catre duo-buze.
Tocmai s-a incheiat licitatia pentru achizitionarea a 15 troleibuze noi de catre Solingen, oras cu 6 linii de troleibuz. A cistigat Hess/Kiepe.
Iata ca si orasul Leipzig (oras cu tramvaie) doreste reintroducerea troleibuzelor:
http://www.protrolleybus.ch/protrolley/ ... php?id=294Se discuta de costul foarte mare al autobuzelor Diesel performante, dar si de costul ridicat al motorinei.
As fi vrut sa vorbesc si de o tara membra a Uniunii Europene numita Romania. Metropole precum Constanta, Brasov, Sibiu, ucid transportul electric, fie ca-i vorba de tramvai sau troleibuz.
Bulgaria? Exista un oras cu 6 linii de troleibuz si doar una de autobuz. Sofia a accesat un imprumut BERD pt. achizitionarea de troleibuze noi, oras ce extinde reteaua de metrou, in ritm alert.