În anul 1980, două caroserii de troleibuz sunt preluate de GANZ, care va monta pe ele echipament propriu, nou conceput pentru acestea. Vor fi echipate cu electromotor de tracţiune GANZ TK-101, având 150 kW. Sunt echipate cu agregat auxiliar de tip VOLKSWAGEN - AEG pentru deplasare autonomă.
Primul, IKARUS 280 T.6 GANZ, după o serie de teste efectuate la Budapesta, va fi prezentat, în acelaşi an, la Târgul Internaţional de la Leipzig. De aici va ajunge la Weimar, unde va fi testat. Apoi, în anul următor, 1981, va fi trimis pentru teste la Sofia şi Plovdiv. Anul 1982 îl găseşte la Szeged, unde va avea numărul de parc T6-281.
Al doilea, IKARUS 280 T.6/1 GANZ va fi supus probelor la Budapesta, după care, în anul 1982 va prezentat la o expoziţie în Turcia, la Izmir, după care va fi testat la Ankara. Se întoarce, mai întâi la Szeged, unde va avea numărul de parc T5-281, iar de acolo va ajunge la Debrecen, cu numărul de parc 400.
Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.