Bănuiesc că ştii că tot actul ăsta o să fie redirecţionat spre soluţionare către MT - Direcţia Feroviară...
Quote:
Sunt căi ferate de interes local/interjudeţean ce ar trebui transferate autorităţilor locale şi/sau judeţene, pt. a putea fi folosite/reabilitate, nu “valorificate” la REMAT.
Legislaţia nu permite. Infrastructura publică este proprietatea statului şi dată în concesiune fără plată către CFR S.A., cf. OUG 12/1998. Caile Ferate NU pot fi preluate în administrare de către alte autorităţi. E drept, orice CL/CJ poate să îşi înfiinţeze un SRL, să se autorizeze ca gestionar de infrastructură şi să vină la licitaţii. Sau poate să acopere pierderea operatorului, subvenţionându-l. Până acum nicio autoritate locală nu a făcut acest lucru, deşi în gură şi în hârtie au fost tari mulţi, sunt dosare întregi cu astfel de ,,rugăminţi" de la diverse primării şi CJ-uri.
Quote:
Pt. reducerea pierderilor, sunt necesare (mai ales în gările recent renovate sau cele în curs de renovare) montarea turnicheţilor pt. accesul pe peroane doar a posesorilor de legitimaţii de călătorie valabile şi a validatoarelor, la fiecare peron.
Nu este posibil, nici logistic, nici legal. Într-o staţie pot circula mai mulţi operatori, fiecare cu biletele lui... unii nici nu au case de bilete în toate staţiile (că pentru 2 trenuri pe zi nu se merită). În plus, legea spune clar că doar preşedintele SNCFR poate impune plata unui bilet de peron sau controlul la intrarea în gară (gara fiind proprietatea CNCF CFR S.A.), or preşedintele SNCFR e unul singur. Operatorii pot efectua controale la peron şi chiar o fac.
Quote:
Este necesară o analiză fundamentată pt. fiecare tronson de cale ferată închis, cu verificare în teren, în vederea redeschiderii tronsoanelor (fie păstrate de CFR, fie concesionate) pt. care există cerere de transport (cele mai recente exemple, Ploieşti – Târgovişte şi Titu – Pietroşiţa).
Liniile sunt deschise, iar traficul de marfă e destul de măricel. Traficul de călători... pentru liniile astea şi pentru alte câteva, s-a oferit pachet minim social suplimentar. Asta înseamnă că orice operator l-ar cere, nu ar trebui să anuleze alte trenuri, el primind o suplimentare de tren*km şi călători*km. Operatorii nu au vrut. Mai mult, TFC a cerut trase în prostie, pe care nu le-a folosit, dar i-a împiedicat pe alţii să opereze, blocând secţia. Da, în România nu plăteşti nimic ca să iei o trasă. La rezervarea trasei, ar fi de bun simţ să plăteşti în avans măcar TUI-ul pe o lună.
Mai e şi problema faptului că, cel puţin de la Ploieşti la Târgovişte, trenul făcea vreo 2 ore... duba face o oră, iar
rechinul chiar mai puţin.
Quote:
Tronsoane pe care le dorim redate circulaţiei cât mai curând:
-Saligny Est – Cernavodă Oraş; - deja demontată şi valorificată
-Focşani – Odobeşti; - în teren
-Dorneşti – Siret; - în teren, materialul mărunt este furat
-Vama – Moldoviţa; - practicabilă între Vama şi h. Vatra Moldoviţei, s-a refuzat trecerea ei pe lista secţiilor neinteroperabile pentru închiriere
-Fundu Moldovei – Pojorâta; - pod din lemn slăbit/rupt
-Ulmeni Salaj – Cehu Silvaniei; - nu cunosc situaţia,
cred că este demontată
-Avrig – Mârşa; - nu cunosc situaţia
-Gura Putnei – Nisipitu; - furată aproape complet
-Dângeni – Săveni (afectat de furturi) - demontat de CFR, şina a fost refolosită, elementele mai mari (grinzi de poduri) au fost furate cu camionul
-Păuliş Lunca – Stoeneasa (afectat de furturi); - demontat de CFR şi valorificat în contul unor datorii
-Ţăndărei – Giurgeni (afectat de furturi) - demontat de CFR
Quote:
Dorim reintroducerea unor vagoane pt. destinaţii internaţionale de interes (Praga, München, etc.) şi stabilirea unor oferte competitive, de genul Fortuna Tickets. De ce să nu poată CFR Călători să comercializeze legitimaţii de calătorie la preţul celor de la MAV-Start (19 euro Budapesta – Praga, de exemplu)?
Imposibil, pentru că acelea sunt eliberate pe baza unor convenţii între operatori, iar CFR Călători nu are cum să fie parte într-o convenţie pentru biletele unui tren cu care nu are nimic de-a face. Nici CD nu dă bilete la ofertă pe Budapesta - Bucureşti, doar MAV şi CFR Călători oferă asemenea bilete. CFR poate vinde bilete pentru trenurile care nu trec prin România doar la tariful global (care e cam acelaşi cu cel al DB). Există oferte pentru unele trenuri cu plecare din România (Bucureşti/Braşov - Budapesta/Viena).