bucsan wrote:
Aseară, când am postat fotografiile (regret că filmul original este zgâriat şi-mi cer scuze), n-am bănuit că voi stârni atâtea discuţii, care, recunosc, le-am citit cu mare plăcere. Nu voi mai cita din postările voastre, voi încerca să răspund, pe rând, la unele din nelămuriri. [list] În general, în proiectare, pe desenele de execuţie ale unui produs existau rubrici de modificări. Deci pe desenul general de ansamblu pentru V3A se putea face modificarea la gabarite, mase, chiar componente, prin simpla înscriere la aceste rubrici. Se complecta rubrica cu "modificat înălţime" sau "modificat masa totală", se trecea data, semna proiectantul şi şeful de proiect. Titlul desenului original nu se modifica. În câmpul desenului se bara cu o linie oblică cota sau masa sau componenta ce se modifica şi se scria noua cotă, masă sau componentă. Atunci când "cârmaciul ştie-tot" a dat dispoziţie să se reducă consumul de metal, atât la ITB cât şi la AUTOBUZUL, singura cale de a reduce acest consum a fost reducerea înalţimii tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor, pentru că dacă s-ar fi umblat la şasiu, boghiu, alte elemente de rezistenţă, ar fi fost jale mare. La V3A, inălţimea vagonului de la capul şinei este 3186 mm, iar după modificare este 3086 mm, deci 10 cm mai scund, nu 30 cm. [...]
Inseamna ca "prototipul" pentru
varianta Brasov ar fi trebuit sa fie V3A (clasic) ITB 353.
Acesta are insa citeva particularitati in comparatie cu ceea ce s-a livrat mai tirziu la Brasov: geamurile par mai mari, este prevazut cu butoane exterioare de actionare a usilor .
Am incercat sa-mi dau seama de unde s-au "economisit" cei 10 cm inaltime, dar e extrem de dificil (daca nu imposibil).
Cumva aveti in colectia Dvs. planurile acestei variante ?
Multumesc !