shoppy wrote:
Adica Electroputere lucra la modernizari asa, fara contract si fara plata?
Stii bine ca se zice ca si Astra Vagoane a fost infundata in faliment tot de catre Metrorex si o comanda de prin anul 1995 care s-a incheiat tot cu o neplata. Comanda sunt sigur ca a fost sau poate Electroputere lucra la un prototip de tren cu care sa participe la "Licitatia" din 2001.
Trenurile albastre au fost dotate cu ceea ce era la acea vreme mai bun in Romania. Este logic ca daca la indemana ar fi fost motoarele in CA si alte tehnologii care la noi in tara nu aparusera sau erau foarte scumpe le-am fi avut. Ghinionul ramelor este ca au fost fabricate imediat dupa revolutie cand toata lumea vroia fonduri si a inceput declinul industriei Romanesti.
IVA partea de sus era buna asa cum era inainte sa fie atacata de graffiti. Asa s-au mancat garniturile usilor, asa s-a ajuns sa nu le mai pese la nimeni de ele ca doar de: "si asa arata cum arata" iar toate aceste lucruri au ca rezultat direct faptul cum a ajuns IVA astazi.
Interventiile asupra trenului IVA ar fi trebuit sa intervina in partea de sub carcasa si ar fi trebuit schimbat sistemul de actionare, motoarele si altele. Si chiar daca ar fi costat modernizarea cat un tren Bombardier nou (ipotetic) tot ar fi fost mai avantajos ca nu trebuia sa incepem sa schimbam macazele cu totul, sa experimentam noi profile de linii, cabluri, semnale, etc. Pentru ce? Siguranta calatorului? Vai...hai sa punem un fir pe fiecare sina, il conectam la un laptop si un hacker mai dat dracu se joaca cu metroul. Consider sistemul automat de la metrou doar o chestiune de timp pana va incerca cineva sa il sparga si asta pt ca multi probabil nu se gandesc ca la metrou este un sistem automat. Pentru ce? N-au obosit mecanicii 30 de ani si or fi obosit acum te pomenesti.